نادیا زکالوند: زندان‌های دنیای مدرن با وجود پیشرفته‌ترین سیستم‌های ردیابی آنقدر مستحکم شده‌اند که فرار را برای زندانی‌ها دشوار کرده‌اند. با اینحال کنار این فناوری‌های پیشرفته دیجیتال، همیشه راه‌حل‌های آنالوگ و معمولی هم وجود دارد. استفاده از نگهبان‌های انسانی و البته سگ‌ها روال معمول این زندان‌ها است. اما چندین زندان در برزیل، به جای استفاده […]

- استفاده از غاز بجای سگ نگهبان در یک زندان‌

نادیا زکالوند: زندان‌های دنیای مدرن با وجود پیشرفته‌ترین سیستم‌های ردیابی آنقدر مستحکم شده‌اند که فرار را برای زندانی‌ها دشوار کرده‌اند. با اینحال کنار این فناوری‌های پیشرفته دیجیتال، همیشه راه‌حل‌های آنالوگ و معمولی هم وجود دارد. استفاده از نگهبان‌های انسانی و البته سگ‌ها روال معمول این زندان‌ها است. اما چندین زندان در برزیل، به جای استفاده از سگ، از یک دسته غاز پرسروصدا استفاده کرده‌اند. بنابه گفته مسئولان این زندان‌ها، این غازها نه‌تنها به خوبی سگ‌های نگهبان هستند،‌ بلکه نگهداری از آنها ارزان‌تر هم تمام می‌شود.

قدرت شنوایی غازها بسیار خوب است و آنها هر زمان صدای عجیبی می‌شنوند، سروصدا راه می‌اندازند و بدین‌ترتیب نگهبان‌های انسان هوشیار می‌شوند.

مدیر یکی از این زندان‌ها به خبرگزاری رویترز گفت، «زندان‌ ما به نظارت‌های الکترونیکی و همینطور فردی مجهز است. ولی تصمیم گرفتیم از نظارت‌های غازها هم استفاده کنیم. این زندان‌ در مکانی قرار دارد که شبانه‌روز ساکت و آرام است و سیستم امنیتی غازها عالی است. درواقع کمتر کسی می‌تواند بدون جلب توجه این غازها از زندان فرار کند.»

زندان‌های برزیل حداقل ۱۲ سال است که از غازهای نگهبان استفاده می‌کند و اینکه جالب است بدانید از ۲ سال گذشته تاکنون مرزبانان چینی هم برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی از دسته غازها استفاده می‌کنند.

منبع:

odditycentral

منبع: خبـرآنلاین