بی‌وای‌دی که در سه ماهه چهارم برای اولین‌بار در فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهان از تسلا پیشی گرفت، در مجموع میلیاردها یوان پاداش به نمایندگی‌های چینی خود اعطا خواهد کرد.     خودروساز چینی در صورت دستیابی به اهداف فروش خود در سال ۲۰۲۳، به ازای هر خودرو ۶۶۶ یوان (۹۳.۱۷ دلار) به نمایندگی‌ها […]

 بی‌وای‌دی که در سه ماهه چهارم برای اولین‌بار در فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهان از تسلا پیشی گرفت، در مجموع میلیاردها یوان پاداش به نمایندگی‌های چینی خود اعطا خواهد کرد.

 

عدد ۶۶۶ در چین مبارک شد!

 

خودروساز چینی در صورت دستیابی به اهداف فروش خود در سال ۲۰۲۳، به ازای هر خودرو ۶۶۶ یوان (۹۳.۱۷ دلار) به نمایندگی‌ها پرداخت خواهد کرد. عدد ۶۶۶ در چین یک رقم فرخنده در نظر گرفته می‌شود زیرا این عدد مانند کلمه «فوق العاده» به نظر می‌رسد.

 

در مجموع تخمین زده می‌شود که بی‌وای‌دی تا ۲ میلیارد یوان بپردازد زیرا بیش از ۳ میلیون دستگاه از خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی‌ را در سال فروخت. بی‌وای‌دی به سرعت شبکه فروش خود را در چین از طریق نمایندگی‌ها گسترش داده است تا فروش خود را به ویژه در شهرهای سطح پایین چین افزایش دهد.

 

بی‌وای‌دی با فروش بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه و قطعاتی مانند باتری و لوازم الکترونیکی گوشی‌های هوشمند، مجموعاً ۲۱ میلیارد یوان سود خالص در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ گزارش کرد.

 

به نقل از رویترز، بی‌وای‌دی۳ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳، در سراسر جهان فروخت که ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است که از این تعداد ۱.۵۷ میلیون خودرو برقی بودند. تسلا اعلام کرد در مدت مشابه ۱.۸۱ میلیون خودروی برقی تحویل داده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است اما برای سه ماهه چهارم، بی‌وای‌دی با فروش بیشتر در چین، تسلا را به بالاترین جایگاه سازنده خودروهای برقی شکست داد.

ایسنا

+