اختصاصی «تابناک با تو»؛ روزنامه‌ی اسپانیایی «ال‌دیاریو» در گزارشی به موضوع گوشت‌های حلال پرداخت و آنها را مفید و سالم توصیف کرد. این روزنامه‌ی اسپانیایی دلایلی را برای دعوت به خوردن گوشت حلال بیان کرده که خواندن آنها خالی از لطف نیست. این روزنامه از مردم اسپانیا خواست حتی اگر مسلمان نیستند گوشت‌های حلال را […]

دعوت روزنامه اسپانیایی از مردم برای خوردن این غذای اسلامی

دعوت روزنامه اسپانیایی از مردم برای خوردن این غذای اسلامیاختصاصی «تابناک با تو»؛ روزنامه‌ی اسپانیایی «ال‌دیاریو» در گزارشی به موضوع گوشت‌های حلال پرداخت و آنها را مفید و سالم توصیف کرد. این روزنامه‌ی اسپانیایی دلایلی را برای دعوت به خوردن گوشت حلال بیان کرده که خواندن آنها خالی از لطف نیست. این روزنامه از مردم اسپانیا خواست حتی اگر مسلمان نیستند گوشت‌های حلال را برای خرید و مصرف انتخاب کنند، به ویژه اینکه سر در قصابی‌های اسلامی، تابلوی «حلال» آویزان شده‌است. کلمه‌ی حلال به معنی کیفیت عالی و ذبح به سبک اسلامی اشاره می‌کند.

گوشت حلال یعنی گوشتی که از لحظ دینی خوردن آن جایز است و گوشتی است که قرآن خوردن آن را توصیه کرده‌است. روزنامه‌ی اسپانیایی با رشیدالحسکوری صاحب قصابی «برن‌حلال Born Halal» و پاتریشیا سولا، دامپزشک و متخصص علوم غذایی اسپانیایی به گفتگو پرداخته‌است.

سولا در ابتدا به تغذیه‌ی حیوانات اشاره می‌‌کند و می‌گوید به هیچ وجه درست نیست که حیوانات را با هورمون‌های رشد مصنوعی یا پروتئین حیوانی یا پروتئین خونی تغذیه کرد چون ممکن است این مواد از خوک تولید شده باشد. شاید این خوراک‌ها و مواد، یک چیز مثبت به نظر برسد و در پرواربندی حیوانات کارآمدتر باشند اما برای انسان‌هایی که از این گوشت‌ها می‌خورند کیفیت تغذیه‌ای پایین‌تری دارند. در گوشت حلال به این موضوع توجه می‌شود.

دعوت روزنامه اسپانیایی از مردم برای خوردن این غذای اسلامی

آقای حسکوری قصاب اسپانیایی می‌گوید باید حیوانات به طور طبیعی تغذیه شده باشند، فیله‌ی حیواناتی که با تغذیه طبیعی پروار شده‌اند در هنگام کباب کردن، آب نمی‌رود و حجم آن کم نمیشود زیرا هورمونی در تولید آن به کار نرفته‌است.

گواهی حلال مستلزم آن است که حیوانات به طور انبوه و توی هم رفته، پرورش داده نشوند، تا حد امکان آزاد باشند و در شرایط مناسب زندگی کنند. بنابراین، برای خوردن علف تازه، یونجه، یا سیلاژ (خوراک خشک و تخمیر شده فشرده شده در غلتک)، حیوان باید آزادانه حرکت کند. وقتی حیوان آزادانه حرکت کند، ماهیچه‌ها ورزش می‌شوند، گوشت لاغرتر می‌شود، توزیع چربی به جای انباشته شدن در یک موضع، به طور متعادل در بدن حیوان منتشر خواهد شد و اسیدهای چرب در مقایسه با حیوانات محدودشده و تغذیه‌شده با علوفه، غلظت سالم‌تری دارد و اسیدهای غیراشباع در این ماشیان غالب هستند.

خانم پاتریشیا می‌گوید در نتیجه همه موارد فوق، جای تعجب است که ما می‌توانیم با قیمت‌های بسیار مناسب، گوشت حلال که کاملاً خون آن پاک شده، تمیز بریده شده، مواد مغذی و طعم طبیعی آن تغییر نکرده، نرم و لطیف، با چربی و بافت خوب به دست آوریم.

+