رویای بزرگ استقلالی‌ها برای ساخت ورزشگاه محقق می‌شود؟
رویای بزرگ استقلالی‌ها برای ساخت ورزشگاه محقق می‌شود؟

وزارت ورزش اکنون درگیر ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در تهران بوده و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است. در این شرایط و تا زمانی که استقلال به بخش خصوصی واگذار شود، این وزارتخانه باید بخشی از انرژی و تمرکز خود را صرف ساخت مجموعه‌ای دیگر کند که منطقی به نظر نمی‌رسد. مدیرعامل […]

- رویای بزرگ استقلالی‌ها برای ساخت ورزشگاه محقق می‌شود؟

وزارت ورزش اکنون درگیر ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در تهران بوده و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است. در این شرایط و تا زمانی که استقلال به بخش خصوصی واگذار شود، این وزارتخانه باید بخشی از انرژی و تمرکز خود را صرف ساخت مجموعه‌ای دیگر کند که منطقی به نظر نمی‌رسد.

مدیرعامل استقلال امروز اعلام کرد ساخت این ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. سؤال این است که این هزینه قرار است از کجا تأمین شود؟ شرکت سازنده در قبال این موضوع چه چیزی را طلب می‌کند؟ آیا بهتر نیست این موضوع به صورت شفاف اعلام شود؟

این در شرایطی است که دولت و وزارت ورزش برای ساخت ورزشگاه جدید موضوع تهاتر را با طرف چینی مطرح و اعلام کرده‌اند در ازای نفت، طرف چینی پروژه ورزشگاه ملی ایران را پیش خواهد برد. در واقع در حالی که دولت برای این کار، تهاتر را انتخاب کرده اما مشخص نیست استقلال چگونه می‌خواهد موضوع را پیش ببرد.

محل مدنظر باشگاه استقلال اعلام نشده اما گفته می‌شود مسئولان این باشگاه دنبال ساخت ورزشگاه در زمینی هستند که در زمان محمد علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) برای ساخت ورزشگاه بانوان در آزادی پیش‌بینی شده بود؛ ورزشگاهی ۴۰ هزار نفری.

این موضوع اما محل اِشکال است چرا که باشگاه استقلال در مرحله واگذاری و خصوصی‌سازی قرار دارد و نمی‌توان اموال دولتی را در اختیار بخش خصوصی و باشگاهی که در مرحله واگذاری است، قرار داد. وزارت ورزش نیز به دلیل قوانین و ملاحظات قانونی نمی‌تواند زیر بار چنین کاری برود.

منبع: اطلاعات انلاین