شکایت علیه گالانت، گانتز و هالیوی در دادگاه نروژ
شکایت علیه گالانت، گانتز و هالیوی در دادگاه نروژ

از برخی مقامات صهیونستی از جمله گالانت، گانتز و هالیوی در دادگاهی در نروژ شکایت صورت گرفته است.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که شکایتی جنایی علیه یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بنی گانتز عضو کابینه جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش به اتهام مشارکت در جنایت جنگی و ضدبشری علیه ملت فلسطین به دادگاهی در نروژ تقدیم شده است.

این شکایت علیه مقامات اسرائیلی در حالی صورت گرفته که مقامات تل آیو مورد حمایت کاخ سفید و مقامات آمریکایی قرار دارند. «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا نیز در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر) به سفرش به منطقه اشاره کرد و گفت: «من به منطقه بازمی گردم تا فعالیت دیپلماسی بیشتری در مورد وضعیت غزه انجام دهم.»

در حالی که بمباران و جنگ علیه شهروندان بی پناه فلسطینی با حمایت مالی، سیاسی و نظامی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه یافته است، وزیرخارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: «من همچنان به حمایت از زندگی غیرنظامیان و همکاری شدید با شرکا برای تضمین آزادی گروگان‌ها و اطمینان از ارسال پایدار کمک‌های بشردوستانه در غزه ادامه خواهم داد.»

این در حالی است که «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل هشدار داده است که مردم غزه در معرض مجازات دسته جمعی قرار دارند و تنها اجازه ورود مقادیر ناچیزی کمک‌های بشردوستانه به این باریکه داده می‌شود.

لازارینی تصریح کرد که زمان به سرعت در حال سپری شدن به سمت قطحی است و جنگ در غزه باید فوراً متوقف شود.

از طرف دیگر، گردان‌های قسام اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در محله التفاح در شهر غزه با راکت‌های کم برد و گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محله التفاح در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

مجاهدان گردان‌های قسام گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کنار یک خودروی زرهی در محله التفاح در شهر غزه با آر پی جی هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد شمار شهدای حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به ۳۹ نفر و خان یونس به ۳۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدا و افراد ناپدیدشده بر اثر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۹۳۱۳ نفر رسیده است.

این دفتر دولتی تاکید کرد که ۱۶۳۵۰ نفر از این شهدا و مفقودان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ۳ روز ۶ جنایت و کشتار را در حق فلسطینیان در رفح مرتکب شده که به شهادت ۳۱ نفر انجامیده است.

این نهاد فلسطینی بیان کرد: ارتش اشغالگر کوچ اجباری آوارگان و سپس هدف قراردادن آنان و ارتکاب جنایت در حق آن‌ها را ۴۸ بار تکرار کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه با اشاره به انفعال جهانیان در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها در این باریکه تاکید کرد: نسل‌کشی جمعی غیرنظامیان در نوار غزه لکنه ننگی بر پیشانی بشریت است.

این نهاد دولتی فلسطینی در ادامه اعلام کرد: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که نسل‌کشی و کشتار جمعی غیرنظامیان در غزه از سوی اشغالگران را متوقف کند.

منبع: مـهر