پلیس راهور با مشاهده ۴ تخلف، موتورسیکلت متخلفین را توقیف و راهی پارکینگ می‌کند؛ حرکت در خلاف جهت، بی‌توجهی به چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تخلفاتی است که موتوسیکلت متخلفین را راهی پارکینگ می‌کند. به گزارش تسنیم، البته مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت یا نداشتن پلاک هم از جمله […]

- تخلف میلیونی پارکینگ‌داران بیخ گوش پلیس

پلیس راهور با مشاهده ۴ تخلف، موتورسیکلت متخلفین را توقیف و راهی پارکینگ می‌کند؛ حرکت در خلاف جهت، بی‌توجهی به چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تخلفاتی است که موتوسیکلت متخلفین را راهی پارکینگ می‌کند.

به گزارش تسنیم، البته مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت یا نداشتن پلاک هم از جمله تخلفاتی است که پلیس با آن به شدت برخورد می‌کند؛ ناگفته نماند که شهروندان هم از این بابت راضی هستند چراکه موتورسیکلت‌هایی که پلاک ندارند و یا پلاک مخدوش دارند به راحتی می‌توانند مرتکب تخلف شوند و فرار کنند و سایر کاربران ترافیک را دچار آسیب و صدمه کنند.

با این وجود، اما نکته مهم این است که دشواری‌های مربوط به ترخیص وسیله نقلیه تنها چالشی نیست که موتورسواران پس از توقیف موتورسیکلت خود با آن مواجه هستند بلکه مسئله عجیب، هزینه‌های سنگینی است که جدا از مبلغ جریمه‌های تعریف شده باید بپردازند!

متاسفانه درحال‌حاضر به دلیل عدم نظارت حداقلی بر نوع فعالیت پارکینگ‌های طرف قرارداد بنیاد تعاون فراجا، برخی از این پارکینگ‌ها بابت هزینه حمل موتورهای توقیفی توسط “کفی” و هزینه پارکینگ مبلغی بین ۳۴۵ تا ۵۰۰ هزار تومان از صاحبان موتورهای توقیفی دریافت می‌کنند!

این هزینه بعد از تسویه حساب در پلیس +۱۰ و در هنگام خروج موتورسکیلت از مالک تحت عنوان هزینه حمل توسط “کفی” اخذ می‌شود و اگر مالک هم از پرداختن این هزینه امتناع کند، اجازه خروج و ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ داده نمی‌شود!

نکته بسیار قابل تامل اینکه بسیاری از “پوزهای بانکی” که در این پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت‌های توقیفی اقدام به تصفیه حساب “هزینه کفی حمل موتورسیکلت” و هزینه پارکینگ می‌کنند، هیچ ردی از نام پارکینگ مربوطه در رسید چاپی این پوزها نیست و این پوزها متعلق به اصناف دیگری مانند سوپرمارکت، پارچه‌فروشی، فروشگاه پوشاک و… است!

قابل توجه مسئولان!

واقعیت این است که دریافت مبالغ سنگین غیرقانونی علاوه بر مبالغ جرائم رسمی از موتورسواران آن هم در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از آن‌ها برای گذران معیشت به این وسیله نقلیه خود وابسته هستند، به بستری برای تولید نارضایتی برای قشری از شهروندان تبدیل شده که به دلایل مختلف برای کسب و کار خود به موتورسیکلت وابسته هستند.

نباید فراموش کنیم که به طور قطع، فرهنگ‌سازی نقش بسیار موثرتری در قانونمند شدن رفتار موتورسواران دارد و اجرای قابل تقدیر طرح “موتوریار” که پیش ز این از سوی پلیس به اجرا در آمده بود، می‌توانست جایگزین بسیار موفق و خوبی به جای توقیف موتورسیکلت و حمل آن با کفی به پارکینگ باشد.

تذکر این نکته نیز ضروریست که مسئولان پلیس باید نظارت دقیق، صحیح و کافی بر سازوکار فعالیت پارکینگ‌های طرف حساب خود در طرح توقیف موتورسیکلت‌ها داشته باشند تا چنین تخلفات آشکاری که باعث ایجاد نارضایتی شدید شهروندان می‌شود، رخ ندهد.

پیش از این، سردار حسین رمضانی؛ معاون اجرایی پلیس راهور به تسنیم گفته بود: باید بدانید که پلیس راهور در حوزه توقیف و ترخیص وسایل نقلیه دقیقاً طبق قانون و ضوابط عمل می‌کند یعنی اینکه مسئولیت وسیله نقلیه توقیفی تا قبل از اعزام به پارکینگ به‌عهده پلیس راهور است و از لحظه اعزام به پارکینگ تا توقفگاه و نگهداری در آنجا این مسئولیت به‌عهده خود پارکینگ‌دارها است (مسئولیت پارکینگ‌ها با بنیاد تعاونی فراجا است.)

بیشتر بخوانید:

هشدار پلیس فتا درباره هدیه اینترنت رایگان دولت

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین