مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از صبح روز چهارشنبه ۱۲ مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده و در نوبت تحویل خودرو قرار دارند، عرضه می‌شود. او گفت: قرار بود ساعت ۲۴ امشب این ثبت نام به اتمام برسد ولی به دلیل اینکه برای برخی کاربران مشکل […]

- فوری؛ فروش خودرو در سامانه یکپارچه تمدید شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از صبح روز چهارشنبه ۱۲ مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده و در نوبت تحویل خودرو قرار دارند، عرضه می‌شود.

او گفت: قرار بود ساعت ۲۴ امشب این ثبت نام به اتمام برسد ولی به دلیل اینکه برای برخی کاربران مشکل پیدا شده سامانه ۲۴ ساعت یعتی تا فردا شب تمدید می شود.

گفتنی است؛ از این ١٢ مدل خودروی عرضه شده در این نوبت، هفت خودرو دارای قیمت‌ قطعی در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند؛ لذا سایر هزینه‌ها از جمله عوارض قانونی پس از ترخیص، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت‌نامی متقاضی و اولویت انتخابی خودرو صورت می گیرد و ترتیب چینش سه اولویت انتخابی در این مرحله از ثبت‌نام حائز اهمیت است.

پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت دارند مبلغ اعلامی را به حساب شرکت واریز کنند؛ طبیعتاً عدم واریز وجه در مدت مقرر، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

خودروها برای قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام کنند و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

فوری؛ فروش جدید سامانه یکپارچه آغاز شد + مدل و قیمت خودروها

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین