به گزارش خبرگزای مهر، جنبش انصار الله یمن در واکنش به تهدیدهای مکرر آمریکا و فشار مضاعف برای عقب نشینی صنعا در محاصره دریایی رژیم صهیونیستی، با برگزاری تظاهرات باشکوه میلیونی در استان‌های مختلف یمن، پیام‌های معنادار و نظامی صریحی از طرف دولت و مردم یمن ضد واشنگتن برای رویارویی مستقیم با آمریکایی‌ها با شعار […]

به گزارش خبرگزای مهر، جنبش انصار الله یمن در واکنش به تهدیدهای مکرر آمریکا و فشار مضاعف برای عقب نشینی صنعا در محاصره دریایی رژیم صهیونیستی، با برگزاری تظاهرات باشکوه میلیونی در استان‌های مختلف یمن، پیام‌های معنادار و نظامی صریحی از طرف دولت و مردم یمن ضد واشنگتن برای رویارویی مستقیم با آمریکایی‌ها با شعار «فتح موعود و جهاد مقدس» ارسال کرد.

بر پایه این گزارش، طی چند روز گذشته، کاخ سفید با اتخاذ سیاست تهدید و فشار فزاینده چند جانبه، از جمله با صدور بیانیه مشترک تهدیدآمیز از سوی ائتلاف دریایی نظامی متشکل از ۱۲ کشور ضد صنعا واکنش نشان داد

بر همین اساس، رسانه‌های آمریکایی و غربی در تحلیلی نوشتند که این آخرین هشدار آمریکا به صنعا بود و چنانچه حمله‌های دریایی صنعا در دریای سرخ ضد کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی متوقف نشود، ائتلاف نظامی آمریکا در واکنش به تهدیدات نظامی جنبش انصارالله اقدامات دیگری اتخاذ خواهد کرد و به حمله نظامی متوسل خواهد شد.

پایگاه خبری صعده ۲۴ به دنبال تهدیدات ناوگان نیروی دریایی آمریکا ضد نیروهای مسلح یمن گزارش داد که مقام‌های یمنی پاسخ آتشین خود را به تهدیدهای آمریکا را این بار، نه با مواضع سیاسی صِرف، بلکه با پیام‌های هشدارآمیز آتشین معنادار در قالب استفاده از سلاح دریایی جدید برای نخستین بار پاسخ داد.

و بلافاصله با اجرای تهدید عملی و پاسخ آتشین ارتش ملی یمن به پیام تهدیدآمیز آمریکا و وقوع انفجار ناشی از یک شهپاد یمنی در نزدیکی محل استقرار رزمناو آمریکایی در دریای سرخ، براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا انفجار این شناور بدون سرنشین هدایت پذیر از راه دور در نزدیکی کشتی جنگی آمریکایی را تأیید کرد.

به نوشته پایگاه یمنی، همزمان با آغاز تهدیدات نظامی صریح واشنگتن، عبدالملک الحوثی، رهبر مردمی یمن خواستار برگزاری تظاهرات مردمی میلیونی در صنعا، پایتخت یمن و سرتاسر استان‌های یمن در عصر روز پنجشنبه در واکنش به تهدیدات فزاینده آمریکا شد.

به اذعان یمن ۲۴، گردهمایی سریع و باشکوه و میلیونی ملت یمن در استان‌های مختلف یمن در پاسخ به دعوت رهبر ملی یمن نشانگر اوج آمادگی ملت و دولت یمن در مقابله با تهدیدات آمریکا و اسراییل و ادامه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی است.

در همین ارتباط، یک مقام یمنی در ادامه سیاست حمایت دولت و ملت یمن از مقاومت مقتدرانه مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در واکنش به تهدیدات آمریکا اعلام کرد که هر کشوری که در ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ شرکت کند، امنیت دریایی خود را از دست خواهد داد.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش ملی یمن اعلام کرده بودند که تا زمان ادامه تجاوزات رژیم جعلی اسراییل در غزه کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم این رژیم را که در حال عبور از دریای سرخ هستند هدف قرار خواهند داد. محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن چند روز پیش در صنعا گفته بود: «نیروهای ما گزینه‌های متعددی در قبال رژیم صهیونیستی در صورت متوقف نکردن تجاوزاتش به نوار غزه و ادامه محاصره غزه و فلسطین دارند.»

منبع: مـهر