گزارشی جدید ادعا می‌کند که فناوری هوش مصنوعی مولد اپل برای سیری در WWDC یا کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ این شرکت معرفی خواهد شد. به‌علاوه، در این مراسم باید منتظر اخبار بیشتری درباره پیاده‌سازی این فناوری در دیگر سرویس‌های اپل باشیم. اپل هنوز از رقیبی برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT و بارد رونمایی نکرده، اما […]

گزارشی جدید ادعا می‌کند که فناوری هوش مصنوعی مولد اپل برای سیری در WWDC یا کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ این شرکت معرفی خواهد شد. به‌علاوه، در این مراسم باید منتظر اخبار بیشتری درباره پیاده‌سازی این فناوری در دیگر سرویس‌های اپل باشیم.

اپل هنوز از رقیبی برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT و بارد رونمایی نکرده، اما حالا براساس گزارشی تازه از یک منبع آگاه موسوم به Yeux1122، این شرکت اخیراً پیشرفت‌های زیادی درزمینه پیاده‌سازی هوش مصنوعی مولد در سیری داشته است.

سیری اپل امسال دگرگونی انقلابی را تجربه می‌کند!

هوش مصنوعی مولد در دستیار سیری اپل

طبق اعلام این منبع مطلع، نسخه بعدی سیری که با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد معرفی می‌شود، امکانات شخصی‌سازی بیشتری خواهد داشت و می‌تواند با زبان طبیعی با کاربران صحبت کند. به‌علاوه، این دستیار می‌تواند به‌شکلی پیشرفته‌تر کارهای مختلفی را در آیفون و دیگر سیستم‌های این شرکت انجام دهد.

این گزارش همچنین می‌گوید که اپل در WWDC 2024 از چندین قابلیت مختلف مبتنی بر توانایی‌های ارتباط سرویس-به-سرویس رونمایی خواهد کرد، ولی این قابلیت‌ها بین هر سرویس متفاوت خواهند بود. فعلاً مشخص نیست که این قابلیت‌ها چه کاربردی خواهند داشت.

منبع گزارش حاضر سابقه چندان درخشانی در افشای اطلاعات اپل ندارد. البته او در گذشته هم پیش‌بینی‌های درست داشته است و هم غلط، اما فعلاً نمی‌توانیم با اطمینان دراین‌باره اظهارنظر کنیم. رویداد WWDC معمولاً در ماه ژوئن یا خرداد برگزار می‌شود، اما هنوز برنامه رسمی اپل برای این رویداد در سال ۲۰۲۴ اعلام نشده است.

پیش‌تر یک منبع آگاه دیگر به نام Tech_reve هم در گزارشی مدعی شده بود که اپل در رویداد توسعه‌دهندگان بعدی خود از نسخه ارتقایافته سیری با قابلیت‌های هوش مصنوعی پرده برمی‌دارد. قبلاً نیز گزارش‌هایی از توسعه چت‌بات Apple GPT منتشر شده بود که نشان می‌داد این چت‌بات در داخل این شرکت استفاده می‌شود و برای خلاصه‌کردن متن و پاسخ به سؤالات کاربرد داشت. حالا باید دید که آیا همین پروژه در سیری پیاده‌سازی می‌شود یا خیر.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین