پلیس راهور با مشاهده ۴ تخلف، موتورسیکلت متخلفین را توقیف و راهی پارکینگ می‌کند؛ حرکت در خلاف جهت، بی‌توجهی به چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تخلفاتی است که موتوسیکلت متخلفین را راهی پارکینگ می‌کند البته مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت یا نداشتن پلاک هم از جمله تخلفاتی است که […]

 پلیس راهور با مشاهده ۴ تخلف، موتورسیکلت متخلفین را توقیف و راهی پارکینگ می‌کند؛ حرکت در خلاف جهت، بی‌توجهی به چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تخلفاتی است که موتوسیکلت متخلفین را راهی پارکینگ می‌کند

البته مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت یا نداشتن پلاک هم از جمله تخلفاتی است که پلیس با آن به شدت برخورد می‌کند؛ ناگفته نماند که شهروندان هم از این بابت راضی هستند چراکه موتورسیکلت‌هایی که پلاک ندارند و یا پلاک مخدوش دارند به راحتی می‌توانند مرتکب تخلف شوند و فرار کنند و سایر کاربران ترافیک را دچار آسیب و صدمه کنند.

با این وجود، اما نکته مهم این است که دشواری‌های مربوط به ترخیص وسیله نقلیه تنها چالشی نیست که موتورسواران پس از توقیف موتورسیکلت خود با آن مواجه هستند بلکه مسئله عجیب، هزینه‌های سنگینی است که جدا از مبلغ جریمه‌های تعریف شده باید بپردازند!

متاسفانه درحال‌حاضر به دلیل عدم نظارت حداقلی بر نوع فعالیت پارکینگ‌های طرف قرارداد بنیاد تعاون فراجا، برخی از این پارکینگ‌ها بابت هزینه حمل موتور‌های توقیفی توسط “کفی” و هزینه پارکینگ مبلغی بین ۳۴۵ تا ۵۰۰ هزار تومان از صاحبان موتور‌های توقیفی دریافت می‌کنند!

این هزینه بعد از تسویه حساب در پلیس +۱۰ و در هنگام خروج موتورسکیلت از مالک تحت عنوان هزینه حمل توسط “کفی” اخذ می‌شود و اگر مالک هم از پرداختن این هزینه امتناع کند، اجازه خروج و ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ داده نمی‌شود!

نکته بسیار قابل تامل اینکه بسیاری از “پوز‌های بانکی” که در این پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت‌های توقیفی اقدام به تصفیه حساب “هزینه کفی حمل موتورسیکلت” و هزینه پارکینگ می‌کنند، هیچ ردی از نام پارکینگ مربوطه در رسید چاپی این پوز‌ها نیست و این پوز‌ها متعلق به اصناف دیگری مانند سوپرمارکت، پارچه‌فروشی، فروشگاه پوشاک و… است!

تسنیم

+