به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در صحبت‌های خود اظهار کرد: تلاش کردیم با وجود همه مشکلات در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی هم توجه کنیم. در این مدت ۶۲ بار فقط سفر استانی داشتم. با ستاد مواد مخدر تفاهم‌نامه امضا کردیم در دو هزار روستا سالن […]

- به مربی خارجی برای حضور در تیم ملی تیراندازی اعتقادی ندارم

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در صحبت‌های خود اظهار کرد: تلاش کردیم با وجود همه مشکلات در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی هم توجه کنیم. در این مدت ۶۲ بار فقط سفر استانی داشتم. با ستاد مواد مخدر تفاهم‌نامه امضا کردیم در دو هزار روستا سالن تیراندازی راه‌اندازی کردیم. در هر روستا دو تفنگ و دو دستگاه سیبل و ساچمه اهدا کردیم. ما با راه‌اندازی خواستیم جذب این ورزش شوند، چون ۱۹۰ مدال جهانی در این رشته وجود دارد. اهداف‌پروازی ما فعال نبود و توانستیم آن را گسترش دهیم و بعد از چهار سال ۴ مدال کسب کردیم. 

وی در ادامه گفت: با توجه به گرفتاری‌ها و بدهکاری‌ها ۱۵ اعزام بین‌المللی داشتیم که ۲۴ مدال کسب شده است. اکنون تیم ملی تفنگ و تپانچه در اندونزی هستند. در همین هفته اعزام به کویت برای کسب سهمیه در اهداف پروازی داشتیم. فشار مالی زیاد بوده و از کمیته ملی المپیک و ارگان‌ها کمک گرفتیم و بخشی از هزینه‌ها را اعزام کنیم. از روزی هم که آمدم حقوق و حق‌الزحمه را دو روز قبل از پایان‌ماه پرداخت کردم. همیشه به موقع به ورزشکاران و مسئولان پرداخت کردیم. اردو و مسابقات آزاد و جایزه بزرگ، قهرمانی کشور و .. برقرار بوده است. 

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: یک وظیفه ذاتی داریم و باید اقداماتی برای توسعه این ورزش انجام دهیم. چندین سلاح از هوماک گرفتیم و به نام استان‌ها داده شد. سلاح به نام افراد داده می‌شود. تکلیف سلاح‌های شکاری مشخص نیست و ما در سطح کشور به همت دولت و استاندار‌ها ۴۰۰ زمین اهداف پروازی راه‌اندازی کردیم که سبب تخریب محیط زیست نشود. آن‌هایی که اسلحه مجوز دار دارند می‌آیند و آن‌هایی هم که ندارند از آن‌ها می‌خواهیم که بیایند و مجوز بگیرند. نترسند که مجوز ندارند. 

قربانی افزود: ما فقط روزی که آمدیم ۴ میلیارد بدهکاری به صنایع داشتیم که آن‌ها را پرداخت کردیم. نیاز تیم‌های ملی را هم برطرف کردیم و باید از صنایع دفاع تشکر کنیم. یکی از مشکلات ما مهمات بود و آن را سامان‌دهی می‌کنیم. اگر اسلحه‌های شکاری به هیات‌های استانی بیاید مهمات آن‌ها را هم فراهم می‌کنیم. برای خرید تفنگ و تپانچه و لباس محتاج خارج هستیم و این برای ما خوب نیست. 

وی افزود: برخی می‌گویند باید مربی خارجی بیاوریم، اما من به مربیان خارجی اعتقاد ندارم. ورزشکاران ما خود را باور ندارند. همین مربیان خودمان می‌توانیم استفاده کنیم. چطوری در جنگ ۸ سال جنگیدیم و بهترین فرماندهان را داشتیم. من از کمیته ملی المپیک و وزارت تقاضا می‌کنم که ورزش باید توسعه پیدا کند و همانطور که آقا فرمودند ایران بزرگ ورزش و ورزشکار بزرگ می‌خواهد. ما باید امکانات را تامین کنیم ما استعداد‌ها را داریم. 

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: هاشمی از ۸۶ تا ۹۵ رئیس فدراسیون بود زحمات زیادی کشید، اما در زمانی که رئیس فدراسیون بوده سمت‌های مختلفی داشته است. وزارت راه، وزارت کشور و .. بوده، ولی با این وجود حقوق و مزایا و بلیت سفر از جایی دریافت نکرده است. ما اول اسفند ۱۴۰۱ اعزام به هند داشتیم. زمانی که ویزا و شرایط فراهم بود هاشمی مطالبه برای ۳۱ هزار یورو داشت. چرا او در زمان خودش پرداخت نکرد؟ امروز که این همه مشکل و بدهکاری داریم شب عید دریافت می‌کند. ما با دستور وزارت و هیات رئیس این کاره را انجام دادیم، اما چرا باید حالا تقاضا شود.

وی گفت: اعزام به هند انجام نشد و هاشمی ۳۱ هزار یورو برداشت. در زمان اعزام به هانگژو از سوی اداره کار حکمی گرفت و حساب‌های ما را بست. ما باید حقوق و مزایا پرداخت می‌کردند که نتوانستیم شرایط را فراهم کنیم. قبل از اندونزی حساب‌ها را باز کردند، اما ۲۰ روز بعد حکم تجدید نظر دیوان گرفت و مجدد حساب‌ها را بست. امروز هنوز حقوق پرسنل پرداخت نکرده‌ام. شنیده‌ام هاشمی گفته اگر پول می‌خواهند پرداخت کند. مگر ما خودمان اعتبار نداریم؟ همین الان که حساب‌های ما را با حکم بسته است ورزشکاران را به اندونزی اعزام کردم. سه شب دیگر هم اعزام به کویت داریم.

وی گفت: چرا قبل از ما این درخواست‌ها را نداشت. ما که از اهداف خود عقب نشینی نمی‌کنیم، اما باید هاشمی ببیند حقش است که این مطالبات را بخواهد. هاشمی در باکو در کنار تیراندازان بدون اجازه حاضر شده است که تمرکز ورزشکاران را بر هم ریخته است. آقای هاشمی مگر قوانین فدراسیون را نمی‌دانی؟ با چه مجوزی به سالن مسابقه رفته‌ای؟ من در هانگژو یکبار هم سر مسابقه ورزشکاران نرفتیم. امیدوارم هاشمی با نیت خوبی این کار را کرده باشد. وجدان من ناراحت است که چرا حقوق کارمندان را نداده‌ام‌چرا باید یورو و دلار قرض کنیم تا ورزشکاران را اعزام کنیم. می‌شود این ورزش که ۱۹۰ مدال دارد را حمایت نکنیم؟ ما را مثل والیبال و سایر رشته‌ها که یک مدال دارد نبینند. چه کسی باید مشکلات را رفع کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا