اردوغان طرح مهار افغانستان را کلید زد
اردوغان طرح مهار افغانستان را کلید زد

دولت ترکیه ماه گذشته از پایان پروژه ساخت دیوار امنیتی ۱۷۰ کیلومتری در منطقه مرزی وان خبر داد. به گفته آنکارا این اقدام به منظور جلوگیری از عبور غیرقانونی، فعالیت‌های قاچاق و نفوذ تروریست‌ها صورت گرفته است. ترکیه همچنین اعلام کرده که ساخت دیوار امنیتی و برج‌های دیده‌بانی و همچنین حفاری ترانشه‌ها برای تامین امنیت ۲۹۵ کیلومتری مرز با […]

- اردوغان طرح مهار افغانستان را کلید زد

دولت ترکیه ماه گذشته از پایان پروژه ساخت دیوار امنیتی ۱۷۰ کیلومتری در منطقه مرزی وان خبر داد. به گفته آنکارا این اقدام به منظور جلوگیری از عبور غیرقانونی، فعالیت‌های قاچاق و نفوذ تروریست‌ها صورت گرفته است.

ترکیه همچنین اعلام کرده که ساخت دیوار امنیتی و برج‌های دیده‌بانی و همچنین حفاری ترانشه‌ها برای تامین امنیت ۲۹۵ کیلومتری مرز با کشور همسایه و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی ادامه دارد. در همین راستا تیم‌های ویژه فرماندهی گردان جستجو و پاکسازی مین وابسته به فرماندهی مهندسی ژاندارمری آنکارا در حال پاکسازی مین‌ها در امتداد مرز هستند تا ساخت و ساز ایمن‌تر دیوار و حفاری ترانشه‌ها را تسهیل کنند.

نیروهای امنیتی با استفاده از طیف کامل فناوری از قابلیت‌های داخلی و ملی توسعه یافته توسط غول دفاعی ترکیه Aselsan استفاده می‌کنند. همچنین پهپادها نیز در تلاش‌های شناسایی و نظارت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمت امین بیلمز، فرماندار سابق استان شرقی وان که با ایران هم مرز است، اظهار داشت: «با حفظ اقدامات احتیاطی امنیتی در سطح بالا، هدف ما این است که به دنیا نشان دهیم که مرزهای ترکیه به آسانی قابل عبور نیست.»

منبع: اطلاعات انلاین