ماه‌نورد ناسا موسوم به «کاوشگر تحقیقاتی کشف مواد فرّار» یا «وایپر»(VIPER)، یک ماموریت را به مقصد قطب جنوب ماه آغاز خواهد کرد تا اسرار آب را در ماه کشف کند و به درک بهتر محیطی بپردازد که ناسا قصد دارد اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست را طی برنامه «آرتمیس»(Artemis) خود در آن فرود بیاورد. […]

- نام خود را به ماه بفرستید

ماه‌نورد ناسا موسوم به «کاوشگر تحقیقاتی کشف مواد فرّار» یا «وایپر»(VIPER)، یک ماموریت را به مقصد قطب جنوب ماه آغاز خواهد کرد تا اسرار آب را در ماه کشف کند و به درک بهتر محیطی بپردازد که ناسا قصد دارد اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست را طی برنامه «آرتمیس»(Artemis) خود در آن فرود بیاورد.

به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم برای فرستادن نام خود با ماه‌نورد وایپر دعوت کرده است. به عنوان بخشی از کمپین «نام خود را با وایپر بفرستید»، ناسا اسامی را تا پیش از روز ۱۵ مارس ساعت ۱۱:۵۹ به وقت منطقه زمانی شرقی می‌پذیرد. پس از جمع‌آوری نام‌ها، ناسا آنها را به ماه‌نورد ملحق خواهد کرد.

همچنین، وب‌سایت ناسا به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد تا یک سوغاتی مجازی شامل کارت پرواز ماموریت وایپر با نام خود را برای نگه داشتن این تجربه ایجاد و دانلود کنند. ناسا شرکت‌کنندگان را تشویق کرده است تا درخواست‌های خود را با استفاده از هشتگ SendYourName# در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

«نیکولا فاکس»(Nicola Fox) معاون «اداره ماموریت علمی» در مقر ناسا گفت: ما با وایپر قصد داریم قسمت‌هایی از سطح ماه را بررسی و کاوش کنیم که هیچ‌ کس پیشتر به آنها نرفته است. با این کمپین، ما از جهان دعوت می‌کنیم تا بخشی از این سفر پرخطر و در عین حال پرارزش باشند. به زمانی فکر کنید که وایپر روی زمین ناهموار قطب جنوب ماه به حرکت درمی‌آید و داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند. این کار به ما کمک می‌کند تا تاریخ ماه و محیطی را که قصد داریم فضانوردان آرتمیس را به آن بفرستیم، بهتر درک کنیم.

ماه‌نورد وایپر

این کمپین مانند سایر پروژه‌های ناساست که به ده‌ها میلیون نفر امکان می‌دهند تا نام خود را به همراه ماموریت‌ «آرتمیس ۱»، چندین فضاپیمای مریخ و ماموریت آینده «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) به فضا بفرستند. این کار از سنت طولانی آژانس در فرستادن پیام‌های الهام‌بخش با فضاپیماهایی نشأت می‌گیرد که منظومه شمسی ما و فراتر از آن را کاوش کرده‌اند.

«دنیل اندروز»(Daniel Andrews) مدیر پروژه وایپر در «مرکز تحقیقات ایمز» ناسا گفت: وایپر می‌تواند بازی را تغییر دهد. این اولین ماموریت در نوع خود است که درک ما را در مورد برداشت از منابع ماه برای حمایت از حضور بلندمدت انسان روی ماه گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین