«تابناک با تو» – بازی ویدیویی تتریس برای اولین بار پس از انتشار توسط یک انسان کامل شد. ویلیس گیبسون ملقب به بلو اسکوتی در جریان پخش زنده، توانست را باز را کامل کند و یعنی سطح ۱۵۷ را هم به اتمام برساند. بازی تتریس مدت‌های طولانی است که وجود داشته است، بنابراین ممکن است تصور […]

یک پسر ۱۳ ساله تنها شخصی در جهان شد توانسته بازی تتریس را کامل کند (یک پزشک)

یک پسر ۱۳ ساله تنها شخصی در جهان شد توانسته بازی تتریس را کامل کند (یک پزشک)«تابناک با تو» – بازی ویدیویی تتریس برای اولین بار پس از انتشار توسط یک انسان کامل شد. ویلیس گیبسون ملقب به بلو اسکوتی در جریان پخش زنده، توانست را باز را کامل کند و یعنی سطح ۱۵۷ را هم به اتمام برساند.

بازی تتریس مدت‌های طولانی است که وجود داشته است، بنابراین ممکن است تصور کنید که تا کنون کامل شده. به هر حال، این مانند بازی زلدا یا اسکایریم نیست که بتوانید تمام ماموریت‌های جانبی را تکمیل کنید و تلاش برای تکمیل ماموریت اصلی بازی را به تعویض بیندازید.

برای سال‌ها، مردم بر این باور بودند که سطح ۲۹ – جایی که سرعت بالاتر می‌رود – آخرین سطح بازی است که می‌شود انجامش داد. با این حال، پس از دهه‌ها آزمایش با روش‌های مختلف، گیمر‌های خاصی توانستند از این مرحله هم بالاتر بروند. اما با وجود پیشرفت در سطح انجام بازی، تا حالا هیچ کس به صفحه پایانی راه پیدا نکرده بود. با ادامه سطوح بازی، بازی به صورت غیرمنطقی دشوار می‌شود و آجر‌ها به رنگ‌های غیرعادی تبدیل می‌شدند.

در سال ۲۰۲۱، گرگ کانن، برنامه‌نویس، StackRabbit را ایجاد کرد، یک برنامه هوش مصنوعی (AI) که تتریس بازی می‌کرد و می‌توانست از سطوح دشوار فراتر برود. هوش مصنوعی از سطح ۲۳۵ گذشت و به سطح ۲۳۷ رسید، در این مرحله بازی متوقف شد و به طور کامل متوقف شد.

یک پسر ۱۳ ساله تنها شخصی در جهان شد توانسته بازی تتریس را کامل کند (یک پزشک)

به جای نمایشگر بزرگی که به نشانه پیروز در مرجله پیام «آفرین» بر روی آن ظاهر می‌شد یا صحنه‌ای برش خورده که نشان می‌داد آجر‌ها به خانه بازمی‌گردند مواجه می‌شد، این برای گیمر‌ها به عنوان پایان واقعی بازی شناخته می‌شد.

کد بازی در سطوح بسیار بالا واقعاً ناکارآمد می‌شود، زیرا انتظار نمی‌رفت که هیچ کس تا این حد پیش برود، و در نهایت یک اشکالی رخ می‌دهد که بازی از خواندن دستورالعمل‌ها از کد خودداری کند و درهم ریختگی حاصل، فرمان توقف تولید کند و بازی متوقف می‌شود.

انجمن تتریس شروع به تحقیق در مورد خطای بازی کرد و متوجه شد که می‌تواند زودتر از سطح ۲۳۷ با پاک کردن یک خط، در سطح ۱۵۵ بازی را برای سطوح بعدی فعال کرد.

در اواخر دسامبر ۲۰۲۳، گیبسون توانست تا سطح ۱۵۵ پیش برود و بعد هم سرانجام توانست به سطح نهایی ۱۵۷ برسد.

منبع: یک پزشک

+