به گزارش زیرنویس به نقل از خبرآنلاین، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی در واکنش به شایعاتی که درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مطرح می‌شود، گفت: موضوع قیمت بنزین باید در یک سطح قانونگذاری تصممیم گیری شود و شورای سران قوا برای […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرآنلاین، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی در واکنش به شایعاتی که درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مطرح می‌شود، گفت: موضوع قیمت بنزین باید در یک سطح قانونگذاری تصممیم گیری شود و شورای سران قوا برای مسایل اضطراری است.

وی افزود: سامان دهی بازار انرژی نیاز به سیاست پایدار دارد و در سطح رابطه دولت و مجلس باید پیش بینی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شود آنچه ما در این لایحه دیده ایم، ۱۰ درصد افزایش منابع هدف مندی است اما درباره ترکیب آن تصمیم نگرفته ایم.

منظور عنوان کرد: در بحث سیاست قیمتی سوخت در لایحه بودجه، تصمیمی نگرفته‌ایم.

پیشنهادات کمیسیون های تخصصی مجلس در خصوص لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق می‌رود و سپس در صحن علنی مطرح می شود.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها رابطه متقابل با دستمزدها دارد وقتی دستمزدها افزایش می یابد اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی، خود به خود در قمیت ها هم منعکس می شود بنابراین بین اینها باید تعادل ایجاد کنیم.

منظور با بیان اینکه دنبال آن هستیم تا قیمت ها را به روند بلندمدت برگردانیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افزایش هزینه ها را شاهد بودیم باید افزایش دستمزدها را هم داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه تصمیم ارزی اخیر عراق برای تنظیم‌گری جدید بوده و وزارت صمت هم بر اساس این سیاست‌ها، تبادلات را تنظیم‌گری می‌کند، گفت: برای ۳ ماه آخر سال تصمیم گرفتیم تا تخصیص منابع به پروژه های عمرانی سرعت بگیرد.

وی درباره لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ دوقسمتی است و در حال آماده سازی بخش دوم هستیم تا کنون ۸ جلسه برای تنظیم بخش دوم داشته ایم در روزهای آینده وارد مذاکره با وزرا می شویم.