مهم ترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن از ۲۲ دیماه در دوحه آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران هم یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌هاست. تیم ملی با نسل طلایی و فوق ستاره‌هایی که در اختیار دارد به طور حتم یکی از امیدهای اصلی کسب قهرمانی در این تورنمنت خواهد بود. صداوسیما هم مطابق […]

مهم ترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن از ۲۲ دیماه در دوحه آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران هم یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌هاست. تیم ملی با نسل طلایی و فوق ستاره‌هایی که در اختیار دارد به طور حتم یکی از امیدهای اصلی کسب قهرمانی در این تورنمنت خواهد بود. صداوسیما هم مطابق انتظار کلیه بازی‌های جام ملت‌های آسیا را به صورت زنده پخش خواهد کرد و ویژه برنامه‌های مختلفی هم برای پوشش این رقابت‌ها در نظر گرفته است. صداوسیما حق پخش جام ملت‌های آسیا را خریداری کرده و علاقه مندان به فوتبال می‌توانند از دو شبکه ورزش و ۳ بازی‌ها را به صورت مستقیم تماشا کنند. در این گزارش جزئیات این ویژه برنامه را می‌خوانید.

شبکه ورزش بیشتر فوتبال پخش می‌کند

طبق هماهنگی‌های انجام شده ، دو شبکه ورزش و ۳ برای جام ملت‌ها برنامه خواهند داشت و البته پخش زنده بازی‌ها را هم برعهده دارند. نکته جالب اینکه شبکه ورزش بازی‌های بیشتری را در این تورنمنت پخش خواهد کرد. شنیده‌های ما حاکی از آن است که بازی‌های تیم ملی و البته ۱۰ بازی مهم مرحله گروهی از طریق شبکه ۳ و سایر دیدارهای مرحله گروهی هم از شبکه ورزش پخش خواهد شد. بازی‌های مهم مرحله حذفی تا فینال این رقابت‌ها هم از طریق شبکه ۳ پخش می‌شود و پخش چند دیدار از مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی هم به شبکه ورزش واگذار شده است.

آغاز ویژه برنامه از ۲۱ دی!

بازی‌های جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی ماه شروع خواهد شد.  قرار است ویژه برنامه شبکه سه برای پوشش جام ملت‌های آسیا از روز پنجشنبه ۲۱ دی آغاز شود. پیش تولید این برنامه از مدت‌ها قبل شروع شده و  بخش‌های ویژه‌ای مدنظر قرار دارد که شامل ارتباط مستقیم با اکیپ اعزامی‌به دوحه، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، ارائه اطلاعات حاشیه ای پیرامون جام و… می‌شود.

حضور میهمانان داخلی و خارجی

شبکه ۳ برنامه مفصلی برای جام ملت‌های آسیا تدارک دیده و قرار است آیتم‌های ویژه ای در ارتباط با تیم ملی و سایر تیم‌های حاضر دراین رقابت‌ها پخش کند. همچنین این برنامه هر شب میزبان چهره‌های معروف فوتبال ایران خواهد بود. به غیر از میهمانان داخلی قرار است از طریق اسکایپ ، چهره‌های مطرح خارجی و فوتبالیست‌های سرشناسی در برنامه حضور پیدا کنند و در مورد مسائل مختلفی به صحبت بپردازند.

همه‌چیز درباره ویژه‌برنامه شبکه ۳ برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر/ گزارشگر بازی‌های ایران مشخص شد

میثاقی مجری ویژه برنامه شبکه ۳ شد

اجرای ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا هم به محمد حسین میثاقی رسیده و این مجری هر شب در شبکه ۳ کار اجرای ویژه برنامه را عهده دار خواهد بود. تیم تهیه فوتبال برتر ویژه برنامه جام ملت‌ها را تهیه خواهند کرد و میثاقی هم مجری این برنامه در شبکه ۳ است. البته چند مجری جوان هم در کنار میثاقی وظیفه دارند تا خبرها و اطلاعات مربوط به جام ملت‌ها را در اختیار ببیندگان قرار دهند.

احمدی گزارشگر بازی‌های تیم ملی شد

از جام جهانی ۹۸ فرانسه صداوسیما برای دوره‌هایی که تیم ملی در آن حضور داشت، تصمیم گرفت گزارشگر اختصاصی اعزام کند و آن‌ها بازی‌های تیم ملی از ورزگاه محل برگزاری برای بینندگان تلویزیونی گزارش کنند. جواد خیابانی در جام جهانی ۹۸ فرانسه، عادل فردوسی پور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و  مزدک میرزایی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشتند و بازی‌های تیم ملی را گزارش کردند. میرزایی در جام جهانی برزیل و قبل از دومین بازی تیم ملی مقابل آرژانتین به برزیل رفت ولی به دلیل اینکه صداوسیما پول باکس گزارشگری را پرداخت نکرده بود، میرزایی مجبور بود با موبایل یک نیمه را برای بینندگان شبکه ۳ گزارش کند. اتفاقی که خیلی زود لو رفت و مسئولان ورزشگاه برای نیمه دوم اجازه گزارش به مزدک را ندادند و عادل فردوسی پور مجبور شد تا از استودیوی تهران کار ادامه گزارش را انجام دهد. در جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار شد، قرار بود از بین احمدی و یوسفی یکی راهی روسیه شوند ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ از تهران و توسط ۳ گزارشگر مختلف گزارش شد. فردوسی پور بازی ایران و مراکش، یوسفی دیدار ایران و پرتغال و خیابانی هم دیدار ایران با اسپانیا را گزارش کردند. در قبلی با توجه به نزدیکی ایران با قطر ، روابط خوب دو کشور و همچنین خرید پخش بازی‌ها و دادن باکس گزارشگری اختصاصی به صداوسیمای ایران ، مدیران تلویزیون تصمیم داشتند برای بازی‌های تیم ملی و همچنین دیدارهای حساس جام جهانی در مراحل بالاتر گزارشگر اختصاصی به قطر اعزام کنند تا بازی‌ها از داخل ورزشگاه برای مردم گزارش شود ولی این اتفاق رخ نداد.در نهایت احمدی، یوسفی و خیابانی بازی‌های تیم ملی را در جام جهانی از تهران گزارش کردند. در دوره‌های قبلی جام ملت‌های آسیا هم گزارشگران مختلفی مثل فردوسی پور، خیابانی، میرزایی، یوسفی و احمدی به محل برگزاری اعزام شدند و بازی‌های تیم ملی را گزارش کردند. اما گزارشگر بازی‌های تیم ملی در این دوره چه کسی خواهد بود؟محمدرضا احمدی برای دومین دوره پی در پی برای گزارش دیدارهای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا انتخاب شده و به زودی راهی قطر خواهد شد. صداوسیما هزینه مربوط به باکس گزارش را پرداخت کرده و احمدی از داخل ورزشگاه بازی‌های ایران را گزارش خواهد کرد. به غیر از همه بازی‌های تیم ملی ، برای یکی از بازی‌های نیمه نهایی و البته دیدار فینال هم باکس گزارش در اختیار صداوسیما قرار گرفته و احتمالا احمدی تا پایان رقابت‌ها در قطر خواهد ماند تا دیدار فینال را هم از آنجا گزارش کند.

منبع: خبـر ورزشی