می‌توانید با رزرو هتل شیراز در مرکز شهر، هرروز از چند مورد از این مکان‌ها بازدید کنید. ما نیز در این مطلب، برخی از جاذبه‌های گردشگری شیراز را که حتماً باید ببینید را معرفی کرده‌ایم. مکان‌های تاریخی شیراز شیراز از مکان‌های تاریخی و جذاب بسیار زیادی برخوردار است؛ ازجمله این مکان‌های تاریخی، می‌توان به سعدیه، ارگ کریم‌خانی، پاسارگاد، […]

 می‌توانید با رزرو هتل شیراز در مرکز شهر، هرروز از چند مورد از این مکان‌ها بازدید کنید. ما نیز در این مطلب، برخی از جاذبه‌های گردشگری شیراز را که حتماً باید ببینید را معرفی کرده‌ایم.

مکان‌های تاریخی شیراز

شیراز از مکان‌های تاریخی و جذاب بسیار زیادی برخوردار است؛ ازجمله این مکان‌های تاریخی، می‌توان به سعدیه، ارگ کریم‌خانی، پاسارگاد، مسجد عتیق تخت جمشید و حافظیه اشاره کرد. در بخش زیر، به معرفی چند مورد از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شیراز می‌پردازیم.

حافظیه شیراز

حافظیه، محل دفن شاعر بزرگ و بلندآوازه‌ی ایرانی، خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین شیرازی ملقب به حافظ است. این مکان یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های شیراز به شمار می‌رود. معماری بنای حافظیه، مربوط به دوران هخامنشیان و زندیه است. اشعار حافظ به‌صورت کنده‌کاری‌شده بر روی سنگ‌های مرمر نمای این بنا، جلوه شگفت‌انگیزی به آن می‌دهند.

زیبایی‌های حافظیه در شب چند برابر می‌شود. نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ این مکان، به‌ویژه درخشش طاق هشت ضلعی آرامگاه حافظ، منظره‌ای تماشایی و توصیف‌ناپذیر ایجاد می‌کند. در‌واقع، حیف است شیراز را بدون دیدن حافظیه و قدم زدن در فضای آرام و دل‌انگیز آن ترک کنید. همچنین، می‌توانید در چای‌خانه حافظیه استراحت کرده و چندساعتی را در این محیط آرامش‌بخش سپری کنید. حافظیه شیراز، در جنوب دروازه قرآن این شهر قرار دارد.

مکان‌های دیدنی شیراز در شب

شب‌گردی و قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های شیراز، یکی از تفریحات مرسوم مردم این شهر است. درواقع یکی اصلی‌ترین جاذبه‌های شیراز، گردش‌های شبانه در کافه‌ها، باغ‌ها، مراکز خرید و برخی از مکان‌های تاریخی آن است. بسیاری از مکان‌های دیدنی شیراز، مثل حافظیه و ارگ کریم‌خانی، در شب‌ها نیز میزبان مردم بومی و مسافران این شهر هستند. در ادامه، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های شیراز در شب را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

دروازه قرآن شیراز در شب

شب‌گردی‌های دل‌انگیز در دروازه قرآن شیراز، سفر به این شهر را برایتان خاطره‌انگیزتر خواهد کرد. این مکان در شمال شرقی شیراز، در تنگ الله‌اکبر، میان دو کوه چهل مقام و باباکوهی قرار دارد و درواقع خروجی‌ شهر به‌طرف مرودشت است. در دو سمت این دروازه، دو ورودی کوچک تعبیه‌شده و بر بالای آن‌ها، اتاقی برای قرارگیری قرآن ساخته‌شده است.

از کدام جاذبه‌های شیراز بازدید کنیم

مسیر عبور از دروازه قرآن، به‌ویژه در شب، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز خواهد بود. جالب است بدانید که عبور از این دروازه، یک رسم قدیمی میان مردمان شیراز بوده است که روزهای اول هرماه قمری، به‌منظور طلب سلامتی و متبرک شدن، از زیر این طاق عبور می‌کردند.

مکان‌های رمانتیک شیراز

شیراز را با القاب زیبایی همچون شهر گل‌وبلبل، شهر بهارنارنج‌ها و ناز و طرب معرفی می‌کنند. نسبت دادن چنین القابی به این شهر، باعث می‌شود تصویر عاشقانه‌ای از شیراز در ذهن‌ها ایجاد شود و در حقیقت هم همین است. مکان‌های گردشگری رویایی و عاشقانه‌ای در شیراز وجود دارد که این شهر را به بهترین مکان برای ماه‌عسل تبدیل کرده‌اند.

باغ عفیف‌آباد شیراز؛ مکانی برای خودنمایی گل‌ها

اگرچه تمام باغ‌‌های شیراز، فضایی رویایی و دل‌نشین دارند، اما یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر با فضای عاشقانه، باغ عفیف‌آباد است. در باغ عفیف‌آباد، هنر گل‌آرایی باغ‌های ایرانی، به معنای واقعی کلمه، جلوه‌گری می‌کند. این مکان یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز محسوب می‌شود و زمان ساخت آن به دوره ناصرالدین‌شاه قاجار برمی‌گردد.

عمارت باغ عفیف‌آباد، در دو طبقه بناشده و معماری آن ترکیبی از سبک معماری دوران هخامنشی، ساسانی و قاجاریه است. ویژگی‌های برجسته‌ عمارت و باغ عفیف‌آباد، ازجمله در‌های چوبی، تزئینات مختص معماری ایرانی و تماشای گل‌آرایی شگفت‌انگیز، باعث می‌شوند تصویر منحصر‌به‌فردی از این باغ در ذهنتان ثبت شود.

بهتر است بدانید که باغ عفیف‌آباد، امروزه به موزه نظامی تبدیل‌شده است؛ بنابراین، پس از گشت‌وگذار در محوطه باغ و لذت بردن از زیبایی‌های آن، می‌توانید با تاریخ صنعت نظامی ایران نیز آشنا شوید. این مکان در خیابان عفیف‌آباد، نزدیک به خیابان ستارخان واقع‌شده است.

مکان‌های لاکچری شیراز

بسیاری از افراد، وقت‌گذرانی در مکان‌های لوکس و مدرن را به بازدید از مکان‌های تاریخی ترجیح می‌دهند. شیراز نیز یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، بسیاری از رستوران‌ها، مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی تجاری و هتل های شیراز، به سبک مدرن ساخته‌شده‌اند و جزء مکان‌های لاکچری این شهر محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از یکی از جاذبه‌های لاکچری شیراز، به‌خصوص پارک کوهستانی دراک را در برنامه سفرتان بگنجانید.

از کدام جاذبه‌های شیراز بازدید کنیم

پارک کوهستانی دراک در شیراز

گردش همراه با هیجان، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر است؛ در پارک کوهستانی دراک شیراز، لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. پارک دراک، در منطقه ۱۰ شهرداری و در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک واقع‌شده است. تجهیزات تفریحی متنوعی، ازجمله زیپ لاین، تله‌کابین و یک چرخ فلک بزرگ در این پارک وجود دارد و زمینه ساعت‌ها سرگرمی و تفریح را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

مکان‌های دیدنی اطراف شیراز

جاذبه‌های گردشگری شیراز، به مکان‌های دیدنی داخل شهر ختم نمی‌شود؛ بلکه در اطراف آن نیز، جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی مشهوری وجود دارد که نام برخی از آن‌ها مانند تخت جمشید با شهر شیراز و البته با تاریخ ایران‌زمین گره‌خورده است.

تخت جمشید؛ ستون‌های استوار جلال و شکوه ایران‌زمین

تخت جمشید، مهم‌ترین جاذبه استان فارس و ارزنده‌ترین یادگار ایران باستان است. بازدید از این مکان، هر ایرانی اصیل و هر گردشگر صاحب‌ذوقی را به وجد می‌آورد. این شهر باستانی که پرسپولیس نیز نامیده می‌شود، مجموعه‌‌ای از کاخ‌ها، پرستشگاه‌ها و بخش‌های اداری حکومت هخامنشیان بوده که تا به امروز، آثار آن در دل این سرزمین باقی‌مانده‌ است.

سفری امن و خاطره‌انگیز همراه با فلای تودی

بازدید از جاذبه‌های گردشگری شیراز، به‌ویژه مکان‌های تاریخی این منطقه، مانند حافظیه و تخت جمشید، سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد و باعث می‌شود تصویر زیباتری از شیراز، در ذهنتان ثبت شود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، برای رزرو هتل های شیراز به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی، بزرگ‌ترین و معتبرترین آژانس گردشگری در ایران و خاورمیانه است. این آژانس، خدمات متنوعی ازجمله فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار و همچنین رزرو هتل در ایران و بسیاری از مقاصد گردشگری سراسر دنیا را ارائه می‌دهد. برای درخواست ویزا و خرید تورهای گردشگری داخلی و خارجی متنوع و مهیج نیز، می‌توانید از طریق همین وب‌سایت اقدام کنید.

منبع خبر: رکنـا