به گزارش زیرنویس، «سید ابراهیم رییسی» بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیأت دولت ضمن تسلیت مجدد به خانواده شهدای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان و طلب شفای عاجل برای مجروحان این رخداد، از مسؤولان مربوط، به ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست پیگیر امور مربوط به خانواده شهدای این جنایت […]

به گزارش زیرنویس، «سید ابراهیم رییسی» بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیأت دولت ضمن تسلیت مجدد به خانواده شهدای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان و طلب شفای عاجل برای مجروحان این رخداد، از مسؤولان مربوط، به ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست پیگیر امور مربوط به خانواده شهدای این جنایت باشند.

رییس‌جمهور همچنین به شهادت رسیدن دو تن از نزدیکان معاون حقوقی رییس‌جمهور در جنایت تروریستی کرمان را به وی و اعضای خانواده آنها تسلیت گفت.

رییسی در ادامه با اشاره به استقبال گرم و پرشور مردم زنجان از سفر دولت مردمی، از زمان‌شناسی، تعهد و پایبندی مردم این استان به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

در ادامه جلسه امروز هیأت دولت رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گزارش مرکز آمار از تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران، از کاهش ۲.۹ درصدی قیمت مسکن در آذر ماه خبر داد و گفت: این آمار گواهی بر مؤثر بودن سیاست ثبات اقتصادی دولت در بخش مسکن است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در گزارشی از روند اجرایی شدن تأکیدات رییس جمهور برای اجرای عدالت در جذب و استخدام کارکنان دولت اظهار داشت: برای ایجاد فرصت برابر جذب در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از ورود انبوه نیروها بدون رقابت، در دو سال و چند ماه گذشته ۳ آزمون فراگیر و ۸ آزمون اختصاصی برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

لطیفی با بیان اینکه با هدفمند کردن مجوزهای جذب نیرو در دستگاه‌ها تلاش شده روند جذب نیرو به ارتقای شاخص بهره‌وری منجر شود، از صدور ۷۸ هزار و ۹۰۱ مجوز استخدامی خبرداد و افزود: در وزارتین علوم و بهداشت نیز ۸ هزار و ۴۴۷ مجوز استخدام اعضای هیأت علمی صادر شده است.

در جلسه امروز همچنین وزیر امور خارجه در گزارشی از آخرین تحولات در غزه گفت: به پشتوانه مقاومت و پایداری مردم غزه و کرانه باختری، در بیش از ۹۰ روز گذشته هیچ‌یک از اهداف اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در از بین بردن حماس یا حتی خلع سلاح و رها کردن اسرای در اختیار گروه‌های فلسطینی محقق نشده، لذا صهیونیست‌ها به محیط بیرونی روی آورده و تلاش کردند با ترور «صالح العاروری» در بیروت، به اصطلاح پیروزی ساختگی برای خود رقم بزنند.

حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: امروز علاوه بر بروز اختلاف در درون کابینه رژیم صهیونیستی، در درون آمریکا نیز اختلاف نظرهایی درباره نحوه حمایت از جنگ بروز کرده و موضوعاتی چون خطای کاخ سفید در همراهی کامل با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد، تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران ضرورت توقف جنایات جنگی علیه غزه، بازگشایی معابر ارسال کمک‌های انسانی، توقف کوچ اجباری و تعیین آینده غزه به دست فلسطینی‌ها و با روش دمکراتیک از ملزومات بازگشت آرامش به منطقه است.

منبع: مـهر