سپاهانی‌ها که ید طولایی در بردن ستاره‌های سرخابی به اصفهان دارند، در نقل و انتقالات نیم‌فصل دست گذاشته‌اند روی بازیکنانی که می‌دانند جواد نکونام برای حفظ آنها مصر است. اصفهانی‌ها که تاکتیک ویژه‌ای را در نقل و انتقالات دنبال می‌کنند و همواره موفق هم بوده‌اند، در تلاشند برخی بازیکنان را از چنگ استقلال درآورند. پیشنهادهای […]

- جنگ استقلال و سپاهان در نقل و انتقالات علنی شد/ اسلحه مورایس روی شقیقه نکونام!

سپاهانی‌ها که ید طولایی در بردن ستاره‌های سرخابی به اصفهان دارند، در نقل و انتقالات نیم‌فصل دست گذاشته‌اند روی بازیکنانی که می‌دانند جواد نکونام برای حفظ آنها مصر است. اصفهانی‌ها که تاکتیک ویژه‌ای را در نقل و انتقالات دنبال می‌کنند و همواره موفق هم بوده‌اند، در تلاشند برخی بازیکنان را از چنگ استقلال درآورند. پیشنهادهای اولیه نیز در این راستا داده شده تا اگر توانستند بازیکنان استقلال را در نیم‌فصل به اصفهان ببرند. سپاهان در اولین قدم برای جذب ایمان سلیمی دست به کار شده است. مدافعی که در فصل جاری بارها از سوی جواد نکونام به کار گرفته شد و گل او مقابل تراکتور نیز خاطرات شیرینی در ذهن هواداران این باشگاه به یادگار گذاشته است. دیگر بازیکنی که سپاهانی‌ها بی‌میل نیستند برای جذب او اقدام کنند، امید حامدی‌فر است. بازیکنی که در طول فصل آرام، آرام توانست به یک جایگاه ثابت برسد و تبدیل شود به یکی از عناصر اصلی و کلیدی استقلال در نیم‌فصل اول. حامدی‌فر در شرایطی این وضعیت را تجربه می‌کند که ابتدای فصل تا مرز جدایی از استقلال پیش رفت اما جواد نکونام بدون توجه به اینکه چه اتفاقاتی قبل از فصل برای حامدی‌فر رخ داد وقتی دید دیگر هافبک‌های تیمش هم چنگی به دل نمی‌زنند، دل را به دریا زد و از این بازیکن در ترکیب استقلال بهره گرفت که حامدی‌فر نیز تا حد زیادی توانست جواب اعتماد سرمربی استقلال را بدهد و تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی در ترکیب استقلال شود.

سپاهانی‌ها هم که خوب می‌دانند حامدی‌فر تا چه اندازه مورد توجه سرمربی استقلال است، درخواست برای جذب او را رسانه‌ای کرده‌اند تا شاید بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند. اینکه سپاهان موفق شود حامدی‌فر یا سلیمی را به خدمت بگیرد بسیار بعید است چون هر دو بازیکن با استقلال قرارداد دارند و باشگاه استقلال قطعاً برای آزاد کردن این دو بازیکن رقم قابل توجهی را طلب خواهد کرد و یا اینکه دست خواهد گذاشت روی ستاره‌های این تیم.

همین حالا زمزمه درخواست جواد نکونام برای مذاکره مدیران باشگاه استقلال با امید نورافکن نیز به گوش می‌رسد که تلاش برای جذب این بازیکن می‌تواند نوعی سیاست یا تاکتیک مقابله‌جویانه از سوی باشگاه استقلال در راستای خنثی کردن اقدامات باشگاه سپاهان برای جذب ستاره‌های این تیم باشد. وقتی سپاهان دنبال سلیمی یا حامدی‌فر است، باشگاه استقلال هم پروژه مهم جذب نورافکن را دنبال خواهد کرد تا شاید در نیم‌فصل بتواند یکی از بازیکنان کلیدی این باشگاه را به خدمت بگیرد.

البته این باشگاه سپاهان است که جنگ روانی علیه استقلال را با خبرسازی درباره تمایل به جذب برخی بازیکنان استقلال شروع کرده و استقلال شروع‌کننده این ماجرا نبوده اما به هرحال این جنگ نقل و انتقالاتی ممکن است تا پایان نقل و انتقالات نیم‌فصل ادامه یابد و دو باشگاه در راستای جذب ستاره‌های یکدیگر اقداماتی انجام دهند.

به هرحال همین که مطرح شود باشگاه رقیب استقلال به دنبال یکی از ستاره‌های این تیم است و یا استقلال به دنبال ستاره‌های باشگاه سپاهان باشد، جنگی روانی میان دو طرف به وجود خواهد آمد و این وسط باشگاهی برنده است که بتواند یکی از بازیکنان تیم رقیب را جذب کند و یا اگر توفیقی در این راستا به دست نیاورد، صدمات روحی و روانی ناشی از چنین درخواست‌هایی را درون تیم خود خفه کند.

به هر حال در نقل و انتقالات باشگاهی موفق خواهد بود که فنون پیروزی در این ایام را به خوبی بلد باشد. هرچند که مؤلفه بزرگ در به کامیابی رسیدن تیم‌ها داشتن سرمایه کافی است که باید دید باشگاه استقلال چه ابتکاراتی در این راه از خود به خرج می‌دهد تا به موفقیت دست یابد.

منبع: خبـر ورزشی