استاندار و مقامات امنیتی کرمان برکنار می‌شوند؟
استاندار و مقامات امنیتی کرمان برکنار می‌شوند؟

این فعال سیاسی یادآور شد: می‌توانستند در مراسمی که قرار بود برای حاج قاسم در کرمان برگزار شود، با توجه به اینکه چنین تجربه‌ای حداقل در مورد شاهچراغ داشتند، رویکردی را در پیش بگیرند تا جامعه این چنین بی‌دفاع در معرض حملات وحشیانه گروه‌های ددمنشی مثل داعش قرار نگیرد. اما متاسفانه ۲۰ دانش‌آموز در این […]

- استاندار و مقامات امنیتی کرمان برکنار می‌شوند؟

این فعال سیاسی یادآور شد: می‌توانستند در مراسمی که قرار بود برای حاج قاسم در کرمان برگزار شود، با توجه به اینکه چنین تجربه‌ای حداقل در مورد شاهچراغ داشتند، رویکردی را در پیش بگیرند تا جامعه این چنین بی‌دفاع در معرض حملات وحشیانه گروه‌های ددمنشی مثل داعش قرار نگیرد. اما متاسفانه ۲۰ دانش‌آموز در این ماجرا جان خودشان را از دست دادند که قابل توجیه نیست و این سوال پیش می‌آید که چرا باید دانش‌آموزانی که جزو آسیب‌پذیرترین قشر این جامعه هستند، در معرض چنین تهاجمی قرار بگیرند؟

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم سوالات جدی در این زمینه وجود دارد که باید در کنار رسیدگی اصلی برخورد با تروریست‌ها این موضوع هم در دستور کار قرار بگیرد. بی‌توجهی به این اهمال و بی‌کفایتی هم موجب تداوم این روند خواهد شد و قابل گذشت نیست. من فکر می‌کنم در گام اول باید به کوتاهی‌های استاندار و مقامات امنیتی استان رسیدگی کنند. در گام بعدی مجلس باید این موضوع را در قالب جلسه با خود رئیس‌جمهور پیگیری کند اگرچه مایل به عزل وزیر نیست اما حداقل نمایندگان به صورت استیضاح آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی افزود: وقتی شما مقامات انتظامی را درگیر افتادن روسری از سر یک خانم در ماشین می‌کنید یا برای توقیف ماشین‌های مردم آنان را وارد درگیری با بدنه اجتماعی می‌کنید یا دوربین‌های شهری به دنبال این هستند که کدام خانم روسری‌اش جلو یا عقب افتاده است، متاسفانه این روند دقیقا آدرس غلطی بوده که برای مقامات انتظامی و امنیتی تعریف شده و آنها را خسته از درگیری با بدنه اجتماعی می‌کند که موجب می‌شود جایگاه اجتماعی و پرستیژ آنها هم تقلیل داده شده و توان آنان را کاهش می‌دهد و این موارد باعث آسیب جدی به جایگاه مقامات انتظامی و امنیتی برای حفظ کشور می‌شود.

وی یادآور شد: در سیستان و بلوچستان به یک مقر فرماندهی حمله می‌شود، ۱۲ نفر از فرزندان این کشور به شهادت می‌رسند و کسی نه استعفایی می‌دهد و نه با کسی برخوردی می‌شود یا مورد سوال قرار می‌گیرد. این بی‌توجهی باعث می‌شود که در یک حمله تروریستی ما نزدیک به ۱۰۰ نفر شهید می‌دهیم که بالاترین اتفاق تروریستی از آغاز انقلاب تا امروز است و این داغ را برای همه مردم به دنبال دارد و همه کشور را به عزا می‌کشاند.

منبع: اطلاعات انلاین