مدیریت نذورات و موقوفات در جهت رفع مشکلات جامعه و جوانان باشد
مدیریت نذورات و موقوفات در جهت رفع مشکلات جامعه و جوانان باشد

  یک کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: مدیریت و ساماندهی نذورات و موقوفات باید به سمت و سوی رفع مشکلات جامعه و جوانان هدایت شود و آثار آن ملموس، اثرگذار و قابل مشاهده باشد.

یک کارشناس حوزه و دانشگاه:

حجت‌الاسلام حسین فلاحی اصل  ، در خصوص آثار و برکات نذورات و موقوفات در جامعه اظهار کرد: نذورات و موقوفات جزو سنت‌های حسنه‌ای است که از گذشته تاکنون در جامعه‌ی اسلامی جاری بوده و آثار و برکات فراوانی داشته و دارد.

این کارشناس حوزه و دانشگاه بر مدیریت و ساماندهی موقوفات و نذورات تاکید کرد و افزود: نذورات و موقوفات باید در جهتی هدایت شود که نفع موثرتری اتفاق بیفتد.

نذورات و موقوفات باید منتج به رفع حاجات و حل مشکلات جامعه باشد

وی گفت: چنانچه نذورات به طور عام و موقوفات به طور خاص و درست ساماندهی شود که منتج به رفع حاجات و حل مشکلات جامعه باشد و به افراد نیازمند و مستحق پرداخت شود، آثار و برکات بیشتری در جامعه خواهد داشت.

فلاحی اصل اضافه کرد: امام رئوف در زمان حیاتش حاجت، دلبستگی و وابستگی به مال دنیا نداشتند و به دنیا به دیده حقارت نگاه می‌کردند.

به گزارش زیرنویس، این کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: امام رضا(ع) هیچ‌وقت موقوفات و نذورات را برای خود در نظر نمی‌گرفت بلکه آن را برای فقرا و در جاهایی که نیاز بود مصرف و یا به کار می‌گرفت.

وی بیان کرد:  چنانچه موقوفات و نذورات به درستی مدیریت شود بخشی از نیازهای جامعه و مشکلات جوانان برطرف خواهد شد.

فلاحی اصل تصریح کرد: آثار نذورات باید در رفع مشکلات جوانان و جامعه ملموس، اثرگذار و قابل مشاهده باشد تا اشتیاق خیلی از افراد به فرهنگ موقوفه و موقوفات بیشتر و میزان موقوفات گسترش یاید.

این کارشناس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: چنانچه آثار موقوفات و نذورات در جامعه ملموس و قابل تبیین نباشد این سنت حسنه در جامعه نادیده گرفته می‌شود و به تدریج کمرنگ خواهد شد.

منبع:ایسنا