به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ساخت بالگرد ملی، بیان کرد: در مرحله طراحی مفهومی ساخت بالگرد ملی یا بومی هستیم. در زمینه تعمیرات اساسی بالگردها، در حوزه شرقی و غربی در حال انجام کار هستیم و هیچ مشکلی در تعمیرات اساسی نداریم. […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ساخت بالگرد ملی، بیان کرد: در مرحله طراحی مفهومی ساخت بالگرد ملی یا بومی هستیم. در زمینه تعمیرات اساسی بالگردها، در حوزه شرقی و غربی در حال انجام کار هستیم و هیچ مشکلی در تعمیرات اساسی نداریم.

وی گفت: ساخت بالگرد ملی در حقیقت دستیابی به این فناوری است که بتوانیم ابتدائاً در تعمیرات و ساختن قطعات همه بخش‌های بالگرد اقدام کنیم که این کار شده و طراحی مفهومی نیز تمام شده و باقی مراحل دنبال می‌شود لذا در آینده نه چندان دور حتماً ساخت بالگرد ملی به سرانجام خواهد رسید.

امیر سرتیپ آشتیانی در خصوص فروش دستاوردهای وزارت دفاع به سایر کشورها گفت: غالب کشورهای آزادیخواه و مستقل از دستاوردهای ما استفاده می‌کنند چرا که آنها به دنبال تأمین امنیت خودشان هستند.

وی اضافه کرد: ما از سوی کشورهایی که مشکلات مرزی و مشکلات مقابله با مواد مخدر و تروریست دارند، در خواست‌های بسیار زیادی برای خرید سلاح داریم. با توجه به اینکه در کمک کردن به کشورها یکسری ملاحظات، شرایط و قوانین را باید رعایت کنیم، با حفظ این ملاحظات و قوانین به این کشورها کمک‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

امیرآشتیانی به میزان ارز آوری از فروش دستاوردهای وزارت دفاع اشاره و اعلام کرد: میزان ارز آوری نسبت به دو سال گذشته چند برابر افزایش داشته است.

منبع: مـهر