OpenAI در بیانیه‌ای رسمی، در واکنش به شکایت نیویورک تایکز گفت تایمز «داستان را کامل نمی‌گوید.» OpenAI ادعای تایمز درمورد بازتولید کلمه‌به‌کلمه‌ی مقالات این سایت توسط چت جی‌بی‌تی را قبول ندارد. این شرکت گفته تایمز دستورها را دستکاری کرده تا چت‌بات، گزیده‌هایی از مقاله‌ها را طوطی‌وار درج کند. OpenAI گفت: «حتی هنگام استفاده از چنین […]

- خالق ChatGPT: نیویورک تایمز فریب‌کار است

OpenAI در بیانیه‌ای رسمی، در واکنش به شکایت نیویورک تایکز گفت تایمز «داستان را کامل نمی‌گوید.» OpenAI ادعای تایمز درمورد بازتولید کلمه‌به‌کلمه‌ی مقالات این سایت توسط چت جی‌بی‌تی را قبول ندارد. این شرکت گفته تایمز دستورها را دستکاری کرده تا چت‌بات، گزیده‌هایی از مقاله‌ها را طوطی‌وار درج کند.

OpenAI گفت: «حتی هنگام استفاده از چنین دستورهایی، مدل‌های‌ما معمولاً آن‌طور که نیویورک‌تایمز ادعا کرده، رفتار نمی‌کنند. این نشان نشان می‌دهد آنها یا به مدل دستور داده‌اند که کلمات را دقیق تکرار کند یا دستورها را بارها تکرار کرده‌اند و نمونه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند».

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه آمده است: «به‌نظر می‌رسد که نمونه‌های کلمه‌به‌کلمه، مربوط به مقاله‌های قدیمی هستند که در چندین وب‌سایت متفرقه منتشر شده‌اند». این شرکت اعتراف کرد که ویژگی ChatGPT به نام Browse را حذف کرده است که به طور ناخواسته محتوایی را بازتولید می‌کرد.

شرکت OpenAI موضع همیشگی خود را حفظ کرد و گفت برای اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند مشکلات جدید را یاد بگیرند و حل کنند، نیاز به دسترسی به «مجموعه‌ی عظیم دانش بشری» دارند. این سازمان مجدداً تأکید کرد که به حق قانونی مالکیت آثار دارای حق چاپ (کپی‌رایت) احترام می‌گذارد.

OpenAI معتقد است آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های اینترنت، در چارچوب قوانین استفاده‌ی منصفانه برای آثار دارای حق چاپ قرار می‌گیرد. استفاده‌ی منصفانه اجازه می‌دهد تا از یک اثر دارای کپی‌رایت بدون اجازه صاحب آن، برای اهدافی مانند انتقاد، نظر، گزارش خبری، تدریس، بورس تحصیلی یا تحقیق استفاده شود.

اوپن ای‌آی اعلام کرد که مالکان وب‌سایت‌ها از آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، امکان جلوگیری از دسترسی خزنده‌های وب خود به داده‌هایشان را داشته‌اند. خزنده‌ی وب، یک بات اینترنتی است که توانایی مرور و ثبت اطلاعات را از وب‌سایت‌ها به صورت خودکار دارد.

OpenAI گفت که همچنان امیدوار است بتواند به مذاکرات با تایمز برای مشارکت ادامه دهد. این شرکت گفت: «ما به یک همکاری سازنده با نیویورک تایمز امیدواریم و به تجربه‌ی آن احترام می‌گذاریم.»

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین