زیرنویس، گروه بین‌الملل: هم‌زمان با چهارمین سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه و فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی جنایت‌ها و ترورهای خود را در جنوب غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان افزایش داده است. آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار جدید شهدای تجاوز […]

زیرنویس، گروه بین‌الملل: هم‌زمان با چهارمین سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه و فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی جنایت‌ها و ترورهای خود را در جنوب غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان افزایش داده است.

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آمار جدید شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز هفتم اکتبر تا کنون را اعلام کرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت نوار غزه، تا کنون ۲۳ هزار و ۲۱۰ فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیده و ۵۹ هزار و ۱۶۷ نفر هم زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۲۶ نفر شهید و ۲۴۱ نفر هم زخمی شدند.

طبق آمارهای این وزارتخانه، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر دیگر نیز زیر آوار هستند.

نظامیان صهیونیست در باتلاق غزه گرفتار شده اند

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت شماری دیگر از نظامیان خود در جریان نبرد با مبارزان مقاومت فلسطین درغزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی ساعات گذشته ۵ افسر و نظامی به هلاکت رسیده است.

با احتساب این پنج نظامی جدید، شمار نظامیان صهیونیست که طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه به هلاکت رسیده اند به ۹ نفر افزایش یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: فاز عملیاتی در غزه تغییر می‌کند

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای تغییر نحوه عملیات‌های این رژیم در نوار غزه، مدعی شد که شدت حملات در این باریکه کاسته خواهد شد و اسراییل در آنچه او جنگ با حماس خوانده است، به عملیات‌های ویژه متوسل خواهد شد.

هاگاری در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف یورش‌های گسترده اوایل جنگ غزه، در قالب گروه‌های کوچک‌تر اقدام به حملات ناگهانی خواهد کرد.

وی مدعی شد: جنگ وارد فاز دیگری شد. البته این تغییر تشریفات خاصی نخواهد داشت و اطلاعیه و اتفاقات چندان قابل توجهی در کار نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: هرچند عملیات‌های ارتش اسراییل پیش‌تر در شمال غزه متمرکز بود، این عملیات‌ها به سمت جنوب و شهرهایی همچون خان‌یونس و دیرالبلح حرکت خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که اسراییل شمار نیروهای خود در شمال غزه را کاهش داده است. برخی مقامات دیگر مدعی شده‌اند که دوره انتقال باید تا اواخر ژانویه به اتمام برسد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعایی مشابه هاگاری، به وال‌استریت‌ژورنال گفته بود که ارتش اسراییل «از مانورهای شدید جنگی به روش‌های متفاوت عملیات‌های ویژه تغییر فاز خواهد داد.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: فاز عملیاتی در غزه تغییر می‌کند

تشدید نارضایتی جامعه صهیونیستی از نتانیاهو درپی ناکامی در جنگ غزه

بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی در اراضی اشغالی به عمل آمده، ۶۴ درصد از اسرائیلی‌ها نسبت به عملکرد نتانیاهو در جنگ علیه غزه اعلام نارضایتی کردند.

تنها ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را فردی مناسبت برای نخست وزیری دانسته‌اند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده که در صورت برگزاری انتخابات مجدد، حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتز ۳۳ کرسی را کسب خواهد کرد و لیکود به رهبری نتانیاهو به ۲۰ کرسی دست خواهد یافت.

این در حالی است که حزب گانتز در انتخابات گذشته ۱۲ کرسی و لیکود ۳۳ کرسی را کسب کرده بود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۵ درصد اسرائیلی‌ها از تصمیم هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای تشکیل کمیته‌ای جهت تحقیق در مورد حوادث هفتم اکتبر گذشته اعلام حمایت کردند.

تشدید نارضایتی جامعه صهیونیستی از نتانیاهو درپی ناکامی در جنگ غزه

حزب الله پایگاه نظامی «المناره» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله با سلاح مناسب به پایگاه نظامی «المناره» رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و قهرمان آن، مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه (به وقت محلی)، پایگاه المالکیه رژیم صهیونیستی را با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که مناطق شمالی فلسطین اشغالی صبح امروز سه شنبه هدف حملات گسترده موشکی مقاومت از جنوب لبنان قرار گرفت و آژیر خطر در بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآمد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که به علت به صدا درآمدن آژیر ممتد خطر در مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیست دچار ترس و هراس شده‌اند.

حزب الله پایگاه نظامی «المناره» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حمله به شمال فلسطین اشغالی با ۲۰ موشک مقاومت از جنوب لبنان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که منطقه «الجلیل اعلی» در شمال فلسطین اشغالی با ۲۰ موشک شلیک شده از جنوب لبنان هدف قرار گرفت.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهر اشغالی صفد و شهرک‌های صهیونیست نشین دیشون، یفتاح، المالکیه، راموت نفتالی، آویویم، یرؤون، برعام، دالتون، کرم بن زمره، علما و الریحانه در منطقه اشغالی الجلیل از ترس نفوذ پهپادهای مقاومت خبر دادند.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که پس از به صدا درآمدن چندین باره آژیر خطر در شهر اشغالی صفد، ترس و هراس این منطقه را فرا گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم به فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی از هراس حملات پهپادی از جنوب لبنان اشاره کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره اصابت چند موشک یا پهپاد به منطقه اشغالی الجلیل دریافت کرده است.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اشغالگر هم گزارش داد که دو شهرک یفتاح و المناره هدف حملات موشکی از جنوب لبنان قرار گرفت و ترس از نفوذ پهپادها به این دو منطقه وجود دارد.

حمله به شمال فلسطین اشغالی با ۲۰ موشک مقاومت از جنوب لبنان

رئیس‌جمهور الجزایر: لکه ننگ جنایت کشتار خبرنگاران دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر گفت که کشتار روزنامه‌نگاران فلسطینی در نوار غزه لکه ننگی است که دامن اسرائیل را خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور الجزایر در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت «حمزه وائل الدحدوح» خبرنگار فلسطینی و پسر «وائل الدحدوح» خبرنگار شناخته شده شبکه تلویزیونی الجزیره در نوار غزه بر این موضوع تأکید کرد.

در پیام تسلیت عبدالمجید تبون که دفتر ریاست‌جمهوری الجزایر آن را منتشر کرد، آمده است: حمزه به شهادت رسید و به اغلب اعضای خانواده خود که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، پیوست. هدف قرار گرفتن عامدانه اصحاب رسانه و خبرنگارانی که در حال انجام مأموریت خود هستند از سوی رژیم اشغالگر، نقض آشکار قوانین انسانی بین المللی و حق مصونیتی است که به خبرنگاران بخشیده شده است.

تبون در پیام خود شهادت حمزه را به پدرش وائل الدحدوح و خانواده او و همچنین خانواده‌های همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، تسلیت گفت.

وی در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: یاد و خاطره خبرنگاران شهید جاودانه خواهد ماند و به لکه ننگی تبدیل می‌شود که دامن رژیم اشغالگر اسرائیل را در همه زمان‌ها و مکان‌ها خواهد گرفت. جنایت کشتار خبرنگاران در نوار غزه، گواه بر تلاش رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن ندای آزادی و محو حقیقت جنایت‌های این رژیم در سرزمین‌های فلسطینی است.

لکه ننگ جنایت کشتار خبرنگاران دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت

انفجار بولدوزر صهیونیستی در کرانه باختری

بامداد امروز سه‌شنبه نظامیان صهیونیستی بار دیگر پس از ترور سه جوان فلسطینی، به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کردند که مجاهدان فلسطینی با آن‌ها درگیر شده و بمبی را در مسیر عبور کاروان این نظامیان منفجر کردند.

التهاب در کرانه باختری در پی تشدید عملیات ارتش صهیونیستی
طی شب گذشته و بامداد امروز درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گسترده‌تر شده است. در همین رابطه شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی به روستای بنی نعیم واقع در شرق الخلیل یورش برده و در آنجا اقدام به تیراندازی کردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری نیز حمله کرده و این شهر را به محاصره خود درآورده و تک‌تیراندازان خود را در اطراف این شهر مستقر کردند. بلدوزرهای نظامی رژیم صهیونیستی در جریان این حمله اقدام به تخریب زیرساخت‌های محله حاره البلاونه در اردوگاه طولکرم کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین از ورود خودروهای امدادی و آمبولانس و کمک به مجروحان عملیات نظامی صهیونیست‌ها در این شهر جلوگیری کردند.

گردان‌های واکنش سریع شهدای الاقصی از ورود به درگیری با دشمن صهیونیستی و تیراندازی و ایجاد انفجار در محورهای مختلف اردوگاه طولکرم در برابر رژیم صهیونیستی خبر داد. در همین رابطه المیادین گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی در طولکرم با انفجار شدید یک بمب دست‌ساز در برابر یک بلدوزر نظامی خود مواجه شدند.

نظامیان صهیونیست در جریان یورش گسترده خود به اردوگاه طولکرم واقع در کرانه باختری به مدرسه وابسته به آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان در سازمان ملل متحد (آنروا) نیز حمله کردند.

اردوگاه نور شمس در طولکرم از دیگر مناطقی بود که از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم در امان نماند. در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم تعدادی از فلسطینیان زخمی شده‌اند.

نیروهای کماندویی صهیونیست‌ها در خان‌یونیس هدف قرار گرفتند

گروهان‌های قدس اعلام کرد که گروهی از نیروهای کماندوی اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG و تیربار هدف قرار داده که طی آن این نیروها کشته و زخمی شدند.

تیراندازی به سمت دو خودروی صهیونیستی در شرق طولکرم

گردان‌های شهدای الاقصی – واکنش سریع اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها دو خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست را در نزدیکی شهرک عناب در شرق طولکرم در کرانه باختری به گلوله بسته و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

این گردان‌ها تاکید کرد که این عملیات پاسخ اولیه به ترور شهید صالح العاروری معاون رهبر حماس و جمعی از همراهانش در حمله تروریستی دشمن صهیونیستی به بیروت و شهادت روز گذشته شماری از فلسطینیان در طولکرم است.

حمله پهپادی ارتش صهیونیستی به طولکرم / شماری زخمی شدند

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه منطقه‌ای را در شهر طولکرم با پهپاد هدف قرار داد که طی آن چند نفر زخمی شدند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی اجازه امدادرسانی به مجروحان را نداده و یک جوان مجروح را هم بازداشت کردند.

مبارزان مقاومت در طولکرم با صهیونیست‌ها وارد درگیری شده و چند بمب در مسیر آن‌ها منفجر کردند.

تشدید حملات ارتش صهیونیستی در مرکز و جنوب غزه / روز خونبار صهیونیست‌ها در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود در مرکز و جنوب نوار غزه را در حالی که تشدید کرد که شبانه روز گذشته یکی از خونبارترین روزهای ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بود.

درگیری‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه دیشب بیشتر متمرکز به مناطق مرکزی و جنوبی غزه بود. در همین راستا بالگردهای رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به سمت اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در عملیات خود در منطقه میراج واقع در جنوب شهر خان یونس از گلوله‌های منور استفاده کردند. ارتش اسرائیل همچنین محیط اطراف بیمارستان اروپایی و مناطق مختلف در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند. از شهدا و مجروحان احتمالی این حملات هنوز خبری در دست نیست.

توپخانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف منطقه الناقوره و ربقین در مناطق جنوبی را نیز گلوله‌باران کردند. عیتا الشعب از مناطق مرکزی نوار غزه نیز بخشی از اهداف صهیونیستی در این حملات را شکل داد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که در نتیجه حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تعدادی از فلسطینیان به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین حملاتی را در اطراف بیمارستان ناصر در شهر خان یونس انجام دادند.

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش از هلاکت ۴ تن از نظامیان و افسران و زخمی شدن ۶ تن دیگر از نیروهای خود در درگیری‌های موجود در نوار غزه خبر داد. به این ترتیب تعداد تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی که به صورت رسمی تأیید شده است، به عدد ۵۱۴ نفر رسید. دیشب نیز رسانه‌های صهیونیستی از کشته شدن ۹ تن ازنظامیان خود در درگیری‌های غزه خبر داده بودند.

به اذعان این منابع عبری زبان، در دو حمله جداگانه گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در نوار غزه، ۹ افسر صهیونیستی به هلاکت رسیدند و چند نظامی دیگر این رژیم نیز مجروح شدند.

بلینکن وارد اسرائیل شد / پیش شرط بازگشت به شمال غزه، آزادی اسرا است

وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو شد و قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش اسکای نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از ترک ریاض وارد اسرائیل شد. بلینکن در این سفر علاوه بر دیدار با بنیامین نتانیاهو با دیگر مقامات این رژیم نیز دیدار خواهد کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به اسرائیل بار دیگر بر پشتیبانی واشنگتن از اسرائیل تاکید کرد. بلینکن در این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز دیدار خواهد کرد.

به نوشته اسکای نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با مقامات اسرائیلی روز بعد از عزیمت به اراضی اشغالی، گفت‌وگوهای دشواری با هدف کاهش وضعیت فاجعه بار انسانی غیر نظامیان در نوار غزه انجام دهد.

نشریه آمریکایی آکسیوس خبر داد که مقامات اسرائیلی که روز سه‌شنبه با بلینکن دیدار خواهند کرد، به وی اطلاع خواهند داد که اگر حماس با آزادی اسرای اسرائیلی بیشتری موافقت نکند، اسرائیل به فلسطینی‌ها اجازه بازگشت به شمال غزه را نخواهد داد.

منبع: مـهر