تینا مزدکی_ یک سال دیگر گذشت و هنوز هیچ تاییدی مبنی بر وجود حیات بیگانه در جهان وجود ندارد. با این حال تعداد زیادی مأموریت فضایی و کاوش برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است و برخی از کارشناسان معتقدند که ما به این پیشرفت نزدیک هستیم. بیشتر بخوانید: آیا ناسا به یافتن بیگانگان نزدیک […]

تینا مزدکی_ یک سال دیگر گذشت و هنوز هیچ تاییدی مبنی بر وجود حیات بیگانه در جهان وجود ندارد. با این حال تعداد زیادی مأموریت فضایی و کاوش برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است و برخی از کارشناسان معتقدند که ما به این پیشرفت نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید:

آیا ناسا به یافتن بیگانگان نزدیک شده است؟

به گفته دکتر میشل تالر، دانشمند مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا، ما کاملاً به یافتن موجودات فضایی نزدیک شده‌ایم؛ او می‌گوید:«من فکر می‌کنم در منظومه شمسی خودمان و در سیاره دیگری حیات پیدا کنیم. چرا که ما در مریخ، شیمی‌ای را می‌بینیم که اگر در زمین و اینجا بود، می‌گفتیم ناشی از حیات است.»

۲۰۲۴ سال سرنوشت‌ساز برای ما و بیگانگان!

سوال اینجاست که ما چقدر مریخ را درک می‌کنیم و آیا فریب چیزی را می‌خوریم؟

الن استوفان، دانشمند ارشد قبلی ناسا، ادعا کرد که انسان‌ها تا سال ۲۰۲۵ نشانه‌های قوی از حیات بیگانه را پیدا خواهند کرد. گفته می‌شود که او این پیش‌بینی را در یک میزگرد ناسا درباره جهان‌های قابل سکونت در سال ۲۰۱۵ انجام داد. طبق گزارش‌ها، استوفان می‌گوید:«من فکر می‌کنم در یک دهه آینده نشانه‌های قوی از حیات فراتر از زمین خواهیم داشت و فکر می‌کنم ظرف ۲۰ تا ۳۰ سال نیز شواهد قطعی خواهیم داشت.»

جستوجو ادامه دارد

«Breakthrough Listen» بزرگترین پروژه تحقیقاتی علمی است که در سال ۲۰۲۴ به جستوجو حیات بیگانه ادامه خواهد داد. از این پروژه به عنوان «بزرگترین برنامه تحقیقاتی علمی با هدف یافتن شواهدی از تمدن‌های فرازمینی» توصیف می‌کند. این پروژه با استفاده از داده‌های رصدخانه Vera Rubin در شمال شیلی در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این رصدخانه دارای دوربین ۳۲۰۰ مگاپیکسلی است و هر سه تا چهار شب یک بار آسمان را اسکن می‌کند.

۲۰۲۴ سال سرنوشت‌ساز برای ما و بیگانگان!

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که پروژه به دانشمندان کمک می کند تا ۲۰ میلیارد کهکشان و تعداد مشابهی از ستاره‌ها را پیدا کنند. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن همچنین قصد دارد اکتشاف ماه مریخ خود را در سال ۲۰۲۴ راه اندازی کند. ناسا نیز چندین ماموریت از جمله آرتمیس ۲ را برنامه ریزی کرده است که در پی آن باید تا پایان سال انسان‌ها در اطراف ماه پرواز کند. همچنین آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد فضاپیمای Europa Clipper خود را در همان سال به فضا بفرستد تا یکی از بزرگترین قمرهای مشتری را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: the-sun

۲۲۷۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین