پارلمان کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که صنعت پرورش گوشت سگ را در این کشور غیرقانونی می کند. به نقل از آسوشیتدپرس، پارلمان کره جنوبی روز سه شنبه (امروز) قانون مهمی را تصویب کرد که صنعت رو به افول پرورش گوشت سگ در این کشور را غیرقانونی می کند. این قانون در نهایت با […]

پارلمان کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که صنعت پرورش گوشت سگ را در این کشور غیرقانونی می کند.

بالاخره صنعت گوشت سگ در این کشور ممنوع شد

به نقل از آسوشیتدپرس، پارلمان کره جنوبی روز سه شنبه (امروز) قانون مهمی را تصویب کرد که صنعت رو به افول پرورش گوشت سگ در این کشور را غیرقانونی می کند.

این قانون در نهایت با تلاش کارزارهای گسترده مردمی و انجمن های حقوق حیوانات و نگرانی ها درباره وجهه بین المللی کره جنوبی، به تصویب مجلس کره جنوبی رسید.

برخی از دامداران پرورش دهنده گوشت سگ از تصویب این قانون خشمگین شدند و اعلام کردند که قصد دارند با برپایی راهپیمایی و تظاهرات درخواست تجدیدنظر در قانون ممنوعیت پرورش و فروش گوشت سگ را به دادگاه قانون اساسی ارایه کنند.

مصرف گوشت سگ، یک خوراک سنتی و قدیمی در شبه جزیره کره است که طی سال های گذشته در کره جنوبی نه به صراحت ممنوع و نه قانونی بوده است. 

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افراد بیشتری خواهان ممنوعیت آن هستند و اکثریت مردم کره جنوبی دیگر گوشت سگ نمی‌خورند. اما نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که از هر ۳ شهروند کره‌جنوبی، یک نفر با وجود اینکه گوشت سگ نمی‌خورد، همچنان با این ممنوعیت مخالف است.

روز سه شنبه، مجلس ملی کره جنوبی لایحه ممنوعیت پرورش و فروش گوشت سگ را با ۲۰۸ رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رساند.

 با توجه به اینکه دولت رئیس جمهور “یون سوک یول” از این ممنوعیت حمایت می کند، مانعی قانونی برای اجرایی شدن آن وجود نخواهد داشت.

این قانون می‌گوید: “این قانون با هدف کمک به تحقق ارزش‌های حقوق حیوانات است که احترام به زندگی و همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات را دنبال می‌کند.”

این قانون ذبح، پرورش، تجارت و فروش گوشت سگ برای مصرف انسان را از سال ۲۰۲۷ غیرقانونی می کند و برای نقض این قانون ۲ تا ۳ سال مجازات زندان در نظر گرفته شده است؛ با این وجود برای خوردن گوشت سگ مجازاتی در این قانون در نظر گرفته نشده است.

این قانون همچنین به دامداران و سایر بخش های فعال در صنعت گوشت سگ در کره جنوبی کمک می کند تا کسب و کار خود را تعطیل کنند یا به گزینه های جایگزین روی بیاورند. 

بر اساس این قانون، جزئیات غیرقانونی کردن این صنعت در میان مقامات دولتی، دامداران، کارشناسان و فعالان حقوق حیوانات بررسی خواهد شد.

نهاد ” جامعه انسانی بین المللی” Humane Society International تصویب این قانون را “تاریخی” توصیف کرده و از آن حمایت کرده است.

مدیر اجرایی دفتر کره HSI در این باره گفت: “من هرگز فکر نمی‌کردم در طول زندگی‌ام شاهد ممنوعیت صنعت بی رحمانه گوشت سگ در کره جنوبی باشم، اما این پیروزی تاریخی برای حیوانات گواهی بر اشتیاق و عزم جنبش حمایت از حیوانات ما است.”

با این حال، تصویب این قانون مزرعه داران پروش سگ در کره جنوبی را به شدت ناراحت و ناامید کرد.

“سون وون هاک” کشاورز و رهبر یک انجمن کشاورزی در این باره به آسوشیتدپرس گفت: “این یک خشونت دولتی آشکار است زیرا آنها آزادی انتخاب شغلی را نقض می کنند.”

سون گفت که مخالفان این قانون دادخواستی به دادگاه قانون اساسی ارایه خواهند کرد و تجمعاتی را در اعتراض به راه خواهند انداخت. او گفت که کشاورزان روز چهارشنبه برای بحث در مورد سایر اقدامات آینده ملاقات خواهند کرد.

با وجودی که هیچ داده رسمی معتبری در مورد اندازه دقیق صنعت گوشت سگ در کره جنوبی وجود ندارد اما فعالان و کشاورزان می گویند که سالانه صدها هزار سگ برای تامین گوشت در کره جنوبی ذبح می شوند.

عصرایران

+