به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی با حضور ۲۴ کشور به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و برخی شرکت‌ها با استفاده از پیش‌بینی‌های رایانه‌ای تلاش می‌کنند شانس هر یک از تیم‌ها را در کسب عنوان قهرمانی بررسی کنند. شرکت «Opta»، یک شرکت متخصص در زمینه آمار و تجزیه و تحلیل داده‌های […]

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی با حضور ۲۴ کشور به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و برخی شرکت‌ها با استفاده از پیش‌بینی‌های رایانه‌ای تلاش می‌کنند شانس هر یک از تیم‌ها را در کسب عنوان قهرمانی بررسی کنند.

شرکت «Opta»، یک شرکت متخصص در زمینه آمار و تجزیه و تحلیل داده‌های فوتبال است که پیش بینی‌های «ابر رایانه» خود را در مورد جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ارائه کرده است. این ابررایانه از الگوریتم‌ها و اطلاعات پیچیده‌ای برای رسیدن به پیش بینی نهایی استفاده می‌کند.

پیش‌بینی ناامیدکننده یک ابررایانه/ تیم ملی ایران قهرمان نمی‌شود!

طبق داده‌هایی که این شرکت از ابررایانه خود منتشر کرده است تیم ژاپن با ۲۴.۶ درصد بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی دارد. کره جنوبی با ۱۴.۳ و ایران هم با ۱۱.۲ درصد در رده‌های بعدی شانس قهرمانی حضور دارند. تیم‌های ملی استرالیا با ۱۰.۷ و عربستان با ۱۰.۶ هم در رده‌های چهارم و پنجم حضور دارند.

طبق پیش‌بینی‌های «Opta»، قطر که میزبان این رقابت‌ها است ۹.۸ درصد شانس قهرمانی دارد و تیم امارات که هم‌گروهی ایران در مرحله گروهی است تنها ۲.۹ درصد احتمال قهرمانی دارد. ضمن اینکه ایران در گروه خود صدرنشین خواهد شد و امارات، فلسطین و هنگ کنگ هم در رده‌های بعدی قرار خواهند گرفت.

پیش‌بینی ناامیدکننده یک ابررایانه/ تیم ملی ایران قهرمان نمی‌شود!

این ابررایانه احتمال صعود تیم ملی ایران از مرحله گروهی و ورود به مرحله یک هشتم نهایی را ۹۳ درصد، احتمال صعود به مرحله یک چهارم نهایی را ۶۳ درصد، احتمال صعود به مرحله نیمه نهایی را ۳۴.۹ درصد، احتمال حضور در دیدار نهایی را ۲۱.۲ درصد و احتمال قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران را ۱۱.۲ درصد پیش‌بینی کرده است.

صدرنشین گروه: ۵۸.۴ درصد
تیم دوم گروه: ۲۵.۸ درصد
تیم سوم گروه: ۱۱.۲ درصد
تیم چهارم گروه: ۴.۷ درصد
صعود از مرحله گروهی: ۹۳.۲ درصد
رسیدن به یک چهارم نهایی: ۶۳.۰ درصد
رسیدن به نیمه نهایی: ۳۴.۹ درصد
رسیدن به نهایی: ۲۱.۲ درصد
قهرمان: ۱۱.۲ درصد

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)

* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

منبع: مـهر