یحیی گل‌محمدی درحالی از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد که اگر یکسال دیگر روی نیمکت این تیم نشسته بود می‌توانست سومین سرمربی باسابقه تاریخ باشگاه لقب بگیرد. به نقل از ورزش سه علی پروین یکی از بزرگترین‌ نام‌های پرسپولیس در یک دوره روی نیمکت سرخپوشان، از مهر ماه ۱۳۷۷ تا تیر ماه ۱۳۸۲ سرمربی پرسپولیس بود […]

- سلطنت پروین در پرسپولیس فتح شدنی نیست!/ یحیی گل‌محمدی این رکورد بزرگ را نخواست!

یحیی گل‌محمدی درحالی از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد که اگر یکسال دیگر روی نیمکت این تیم نشسته بود می‌توانست سومین سرمربی باسابقه تاریخ باشگاه لقب بگیرد.

به نقل از ورزش سه علی پروین یکی از بزرگترین‌ نام‌های پرسپولیس در یک دوره روی نیمکت سرخپوشان، از مهر ماه ۱۳۷۷ تا تیر ماه ۱۳۸۲ سرمربی پرسپولیس بود و اگر یحیی تا پایان این فصل سرمربی قرمزها مانده بود، به این رکورد پروین می‌رسید.

پروین اولین بار در سال ۱۳۶۰ روی نیمکت پرسپولیس نشست و شش سال به عنوان مربی – بازیکن در ترکیب سرخپوشان حضور داشت.

جالب است بدانید که بعد از ترک اردوی سرخپوشان توسط پروین، مسعود معینی تنها برای دو هفته هدایت قرمزها را برعهده داشت تا سلطان با بازگشت به تاج و تخت، شش سال دیگر این بار به عنوان تنها سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشست که البته شاید بتوان این دوره را یک دوران ۱۲ ساله پیوسته هم تصور کرد.

پروین با احتساب دوره کوتاه معینی، چهار مرتبه مختلف سرمربی پرسپولیس بود و در مجموع ۱۸ سال به عنوان سرمربی پرسپولیس حضور داشت که یک رکورد باورنکردنی محسوب می‌شود که شاید هرگز کسی نتواند به آن نزدیک هم بشود.

بعد از علی پروین و یحیی گل‌محمدی، برانکو ایوانکوویچ رکورددار سرمربیگری در پرسپولیس است که چهار فصل سرمربی سرخپوشان بوده است. جالب اینکه اگر برانکو سرمربی پرسپولیس شود، بار دیگر به رتبه دوم بازخواهد گشت و یحیی را پشت سر خواهد گذاشت.

نکته جالب اینکه مصطفی دنیزلی تنها سرمربی خارجی است که بیش از یک بار هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته و حالا برانکو در آستانه پیوستن به او قرار دارد.

باسابقه‌ترین سرمربیان پرسپولیس (متوالی) :

۱. علی پروین (دوره اول – شش سال)
۲. علی پروین (دوره دوم – شش سال)
۳. علی پروین (دوره سوم – پنج سال)
۴. برانکو ایوانکوویچ (چهار سال و نیم)
۵. مهراب شاهرخی (چهار سال و نیم)
۶. یحیی گل‌محمدی (دوره دوم – چهار سال)
۷. رجبعلی فرامرزی (چهار سال)
۸. آلن راجرز (سه سال)
۹. استانکو (یک سال و نیم)
۱۰. علی دایی (دوره اول – یک سال و نیم)

بیشتر بخوانید: شوک بزرگ فدراسیون به پرسپولیس/ بازگشت برانکو به سد محکم خورد!

منبع: خبـر ورزشی