به گزارش خبرنگار مهر، تنها دو روز تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باقی مانده و تیم‌های حاضر در این مسابقات به دنبال آمادگی ۱۰۰ درصدی برای شرکت در آن هستند. تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از دیدار با فلسطین، شامگاه سه شنبه ۱۹ دی و در قطر به […]

به گزارش خبرنگار مهر، تنها دو روز تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باقی مانده و تیم‌های حاضر در این مسابقات به دنبال آمادگی ۱۰۰ درصدی برای شرکت در آن هستند. تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از دیدار با فلسطین، شامگاه سه شنبه ۱۹ دی و در قطر به مصاف تیم ملی اندونزی رفت که این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

مهدی طارمی یکی از ستاره‌های ایران در این مسابقات به شمار می‌رود و امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی نگاه ویژه ای به این بازیکن دارد. سایت «sportstar» در گزارشی به ۵ ستاره جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پرداخته و به تیم‌های آسیایی هشدار داده است تا در مقابل این بازیکنان، مراقب خود باشند.

مهدی طارمی، سون هیونگ مین، تاکفوسا کوبو، معز علی و کیم مین جائه بازیکنانی هستند که در این گزارش از آنها نام برده شده است. این سایت در مورد طارمی نوشته: پس از قهرمانی در سال ۱۹۷۶، تیم ملی ایران دیگر در جام ملت‌های آسیا به عنوان مهم دست نیافته است و در قطر آنها امید بسیاری به کسب این موفقیت با درخشش مهدی طارمی دارند. بازیکن ایرانی فصل گذشته ۲۲ گل برای پوتو به ثمر رساند و تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

اگرچه کادرفنی تیم ملی ایران نگران عملکرد اخیر طارمی در مسابقات باشگاهی هستند اما ضعف در فصل جاری باعث نشده تا طارمی در رقابت‌های ملی درخشش نداشته باشد و در ۱۲ بازی ملی اخیر خود، ۱۳ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

تیم ملی ایران در گروه C جام ملت‌های آسیا حضور دارد و باید برابر تیم‌های هنگ کنگ، فلسطین و امارات متحده عربی بازی کند.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)

* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

منبع: مـهر