سقف بودجه استقلال مدام بالا می‌رود و پایین می‌آید! سقف آبی‌ها از ۳۰۰ میلیارد به ۳۲۵ میلیارد رسید و دوباره ۳۱۰ میلیارد شد. دلیلش را خود فدراسیونی‌ها هم که هر کدام برای خودشان فتوایی می‌دهند، نمی‌دانند پس انتظار نداشته باشید ما یا مسئولان و مربیان استقلال بدانیم. حالا مسئله اینجاست که استقلالی‌ها باید دوباره تخفیف […]

استقلال .سقف قراردادبازیکن - دعوای استقلالی‌ها به خاطر ۱۵ میلیارد

سقف بودجه استقلال مدام بالا می‌رود و پایین می‌آید! سقف آبی‌ها از ۳۰۰ میلیارد به ۳۲۵ میلیارد رسید و دوباره ۳۱۰ میلیارد شد. دلیلش را خود فدراسیونی‌ها هم که هر کدام برای خودشان فتوایی می‌دهند، نمی‌دانند پس انتظار نداشته باشید ما یا مسئولان و مربیان استقلال بدانیم. حالا مسئله اینجاست که استقلالی‌ها باید دوباره تخفیف بدهند که نمی‌دهند و انصافاً حق هم دارند. ما بارها از بازیکنان استقلال انتقاد کرده‌ایم و همچنان اعتقاد داریم که این باشگاه چوب قراردادهای بسیار سنگین ابتدای فصل گذشته را می‌خورد (که تا ۲۸ میلیارد تومان برای یک مدافع هم رفته بود) اما در این ماجرای اخیر حق با بازیکنان و کادر فنی استقلال است و آنها دیگر نباید تخفیف بدهند.

ماجرای سقف بودجه برای علی خطیر هم دردسرهای زیادی درست کرده و به نوعی او را مقابل نکونام و بازیکنان قرار می‌دهد. فدراسیونی‌ها از ابتدا نباید سقف استقلال را از ۳۰۰ میلیارد به ۳۲۵ میلیارد بالا می‌بردند و حال که بردند دوباره نباید پایین می‌آوردند. ماجرا شبیه کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان است که از اول غلط بود و غلط بزرگ‌تر این بود که دوباره همان امتیازات را برگرداندند. الان علی خطیر مانده که لیست جواد نکونام را تهیه کند یا دوباره از بازیکنان تخفیف بگیرد. این مشکل البته ابتدای فصل بیشتر برای نکونام بود که به بازیکنان «رو» انداخت و تعدادی از آنها را متقاعد کرد که تخفیف بدهند. جواد حتی بر خلاف نظر اولیه خودش امثال حامدی‌فر و رمضانی را در استقلال نگه داشت و در طول فصل به آنها بازی داد اما دیگر نمی‌تواند از شاگردانش بخواهد به خاطر تصمیم عجیب فدراسیون تخفیف بدهند و در عین حال بازیکن جدید هم می‌خواهد چون حتماً باید تیمش را تقویت کند. 

یکی نیست در فدراسیون فوتبال پاسخ بدهد که چرا و با استناد به کدام قانون ابتدای فصل سقف بودجه استقلال را افزایش دادید و فردی که این کار را کرد کجا جوابگو شد؟! الان هم کم کردن بودجه‌ای که درست یا غلط تصویب شده بود کاملاً به ضرر استقلال است و حتی می‌تواند منجر به دعوای دوباره خطیر و نکونام شود. اشتباهات فدراسیونی‌ها دومینووار به همه لطمه می‌زند و حالا گریبان استقلال را هم گرفته است. شک نکنید که اگر دوباره سقف استقلال به عدد ۳۲۵ میلیارد برگردد صدای رقبا درمی‌آید که اینجا هم آنها حق دارند همان‌طور که امروز حق با استقلالی‌هاست و آنها می‌پرسند چرا درست ابتدای فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل باید بودجه ما کاهش پیدا کند؟

منبع: خبـر ورزشی