به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد سامانه ناپایداری از بعد از ظهر امروز چهارشنبه تا روز شنبه (۲۳ دی) به صورت وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای توأم با گردوخاک مناطق غرب، جنوب، مرکز، شمال شرق و جنوب شرق استان به ویژه شهر اصفهان، انارک، بویین و میان دشت، سمیرم، خوانسار، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، نواحی صنعتی اصفهان، گلپایگان، مبارکه، نائین، نجف آباد و ورزنه را در بر خواهد گرفت.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، طی چهار روز پیش رو وزش باد شدید، وقوع توفان لحظه‌ای در سطح استان پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال و کاهش دید در جاده‌های جنوب و غرب و شرق اصفهان به یزد و چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و شمال فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و کاهش دید بر اثر گرد و خاک هشدار داده و به هم استانی‌ها توصیه کرده است که در خصوص تردد و سفرهای درون و برون شهری طی چهار روز آینده احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب در برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات و انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و خودداری از توقف در زیر درختان تاکید کرده است.

منبع: مـهر