به گزارش سلامنو به نقل از انتخاب،بی رغبتی دختر و پسرهای جوان به ازدواج معضلی است که از مدت ها پیش گریبان جامعه ما را گرفته و با شتابی غیر قابل باور پیش می رود. به گونه ای که در زمان حال کمتر دختر یا پسری تمایل به تشکیل خانواده نشان می دهد. به گفته […]

به گزارش سلامنو به نقل از انتخاب،بی رغبتی دختر و پسرهای جوان به ازدواج معضلی است که از مدت ها پیش گریبان جامعه ما را گرفته و با شتابی غیر قابل باور پیش می رود. به گونه ای که در زمان حال کمتر دختر یا پسری تمایل به تشکیل خانواده نشان می دهد.

به گفته امیرحسین بانکی پور نماینده شورای اسلامی، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دختر و پسر مجرد بالای ۳۰ سال داریم. (۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دختر مجرد و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پسر مجرد) آمار نگران کننده ای که متاسفانه حقیقت دارد. کشور ما به سمتی پیش می رود که اگر فکری برای ازدواج جوانان نشود در آینده ای نه چندان دور ایران با بحران سالمندی مواجه خواهد شد. این در واقع به آن معناست که جوانان امروز ما در چند سال آینده به سالمندان مجردی تبدیل می شوند که زندگی خود را تنهایی و در انزوا سپری خواهند کرد.

با نظر سنجی از جوانان ۳۰ تا ۴۰ ساله و علت عدم تمایل شان به تشکیل خانواده، اغلب مشکلات اقتصادی، اشتغال و مسکن را عنوان کرده اند. عواملی که مانع بزرگی بر سر راه آنهاست و مشکلات زیادی را برای شان فراهم کرده است.

دکتر نیما بردیافر رئیس کمیسیون ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان هم در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد. او معتقد است برای ازدواج جوانان باید برنامه درستی در نظر گرفته شود. این مسئول متذکر می شود: «از سال پیش تا الان چقدر با نرخ ازدواج افزایش پیدا کرده است؟ از هر ۱۰۰۰ نفر ۴۳/۵ نفر ازدواج کرده اند.»

طبق آمار به دست آمده از وزارت ورزش و جوانان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر،۸/۵ نفر دختر مجرد داریم. با پیش بینی دست اندرکاران حوزه جمعیت، چنانچه از بین افراد مجرد جامعه، ۳ میلیون نفر تشکیل خانواده دهند و صاحب فرزند شوند، ۱/۵ میلیون تولد در کشور ایجاد می شود و همین امر می تواند جامعه را از خطر سالمندی نجات دهد.