به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر ولفوویچ» (Alexander Volfovich) دبیر شورای امنیت بلاروس امروز چهارشنبه اعلام کرد که مرزبانان اوکراینی اغلب در هنگام انجام وظیفه مست بوده، سلاح‌های خود را به سمت خاک بلاروس نشانه گیری می‌کنند، به مناطق مرزی رفته و با به پرواز درآوردن پهپادها حریم هوایی مینسک را نقض […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر ولفوویچ» (Alexander Volfovich) دبیر شورای امنیت بلاروس امروز چهارشنبه اعلام کرد که مرزبانان اوکراینی اغلب در هنگام انجام وظیفه مست بوده، سلاح‌های خود را به سمت خاک بلاروس نشانه گیری می‌کنند، به مناطق مرزی رفته و با به پرواز درآوردن پهپادها حریم هوایی مینسک را نقض می‌کنند.

دبیر شورای امنیت بلاروس در این خصوص ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هزار مین ضدنفر و ضدتانک در امتداد مرز اوکراین و بلاروس وجود دارد. تا به امروز، ما بیش از ۵۰۰ هزار مین ضدنفر و ضدتانک که در امتداد مرز اوکراین و بلاروس قرار گرفته اند را شمارش کرده ایم. تقریباً تمام پل‌ها تخریب شده و پست‌های بازرسی در مرز بسته شده اند.

این مقام بلاروس افزود: ما کشورهای برادر بودیم و هنوز هم هستیم، اما اوکراین به یک ابزار چانه زنی برای غرب تبدیل شده است. حتی قبل از عملیات نظامی ویژه، رهبری سیاسی در تحریم های غرب علیه بلاروس به غرب ملحق شد، حریم هوایی آن را بست و پروازهای غیرنظامی ما از طریق خاک اوکراین را ممنوع کرد. در نتیجه تمام هنجارهای حقوق بین الملل نقض شد.

«ولفوویچ» ضمن انتقاد از سیاست‌های اوکراین امروز از گروهان مرزبانی موزیر دیدن کرد.

وی یادآور شد که دستور احیای یگان مرزی واکنش سریع توسط رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو در سال ۲۰۱۸ امضا شد.

خبرگزاری بلتا نیز به نقل از «الکساندر ولفوویچ» گزارش داد: این دستورالعمل رئیس جمهور مطابق با طرح ساخت و توسعه ارگان‌های مرزبانی اجرا می شود.

منبع: مـهر