شهرداری ادعایش را انکار کرد! ما نگفتیم ۹۹درصد تهرانی‌ها افسرده‌اند
شهرداری ادعایش را انکار کرد! ما نگفتیم ۹۹درصد تهرانی‌ها افسرده‌اند

عطاءالله رفیعی‌آتانی گفت: گزارشی در رسانه‌ها مطرح شد که ۹۹درصد مردم تهران افسرده هستند! موضوع پژوهشی که ما انجام دادیم اساسا افسردگی نبود. همشهری نوشت: چندی پیش برخی رسانه‌ها، با استناد به گزارش «سنجش و ارزیابی سرزندگی شهری با رویکرد ورزشی – فراغتی در سال ۱۴۰۱» که از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران […]

عطاءالله رفیعی‌آتانی گفت: گزارشی در رسانه‌ها مطرح شد که ۹۹درصد مردم تهران افسرده هستند! موضوع پژوهشی که ما انجام دادیم اساسا افسردگی نبود.

- شهرداری ادعایش را انکار کرد! ما نگفتیم ۹۹درصد تهرانی‌ها افسرده‌اند

همشهری نوشت: چندی پیش برخی رسانه‌ها، با استناد به گزارش «سنجش و ارزیابی سرزندگی شهری با رویکرد ورزشی – فراغتی در سال ۱۴۰۱» که از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شده بود، نوشتند: وضعیت سرزندگی شهری در تهران از وضعیت نامطلوبی برخوردار است. آن‌ها حتی پا را فراتر گذاشتند و اعلام کردند ۹۹درصد مردم تهران افسرده هستند!
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این‌باره گفت: گزارشی در رسانه‌ها درباره یکی از پژوهش‌های ما مطرح شد که ۹۹درصد مردم تهران افسرده هستند! موضوع پژوهشی که ما انجام دادیم اساسا افسردگی نبود. موضوع آن درباره شادابی و سرزندگی بود که بار مثبت دارد و بیانگر زندگی باکیفیت است و طی آن شاخص‌هایی نظیر نشاط اجتماعی، سرزندگی و فراغت اجتماعی یا برگزاری رویداد‌های جمعی در آن اندازه‌گیری و بررسی شده بود.
این آمار‌ها چه کم باشند و چه زیاد، افسردگی را نشان نمی‌دهند و برای بررسی خمودگی اهالی تهران باید پژوهشی در این‌باره به‌صورت مجزا انجام شود.

منبع: اطلاعات انلاین