طباطبایی: فوتبال ما ساختار مناسبی برای قهرمانی ندارد
طباطبایی: فوتبال ما ساختار مناسبی برای قهرمانی ندارد

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال گفت: بازی با فلسطین آن قدر آسان است که به عنوان بازی تدارکاتی برای تیم ملی حساب می‌شود.

- طباطبایی: فوتبال ما ساختار مناسبی برای قهرمانی ندارد

هادی طباطبایی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی کشورمان در آستانه جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: امسال بازیکنان بزرگی در تیم ملی فوتبال هستند و مشکلی که وجود دارد بابت سن و سال بالای بازیکنان است که میانگین سنی بالایی دارند، اما خوشبختانه این بازیکنان لژیونر هستند و به مسابقات ۳ روز یک بار عادت دارند و این مسئله خیلی به آن‌ها می‌تواند کمک کند. حالا این هماهنگی بین بازیکنان و کادر فنی وجود داشته باشد فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای تیم ملی کشورمان بیفتد به شرط اینکه بازیکنان با تمام وجود بازی کرده و بتوانند از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.

طباطبایی درباره اینکه اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی فلسطین است، گفت: به نظرم این بازی آن قدر آسان است که می‌تواند به عنوان بازی تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال حساب شود و بازی سختی نیست که بگوییم دیدار‌های مرحله اول ما را اذیت کند. به نظرم این بازی‌ها تدارکی هست تا بازیکنان با هم برای بازی با تیم‌های قویتر بیشتر هماهنگ شوند.

او درباره اینکه ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند و نگرانی‌هایی بعد از بازی با تیم بورکینافاسو به وجود آمد، گفت: بازیکنانی که ما در خطوط دروازه و دفاع داریم، باتجربه هستند و کم تجربه نیستند. اشتباهات در هر سطحی می‌تواند اتفاق بیفتد و اینکه بخواهیم در مورد یک اشتباه صحبت کنیم نگرانی محلی از اعراب ندارد. نکته این است که بازیکنان ما در بازی سرعتی مشکل دارند و اگر به تیم‌های سرعتی بخوریم کار را برایمان سخت می‌کند.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال تصریح کرد: این موضوع به سرعت انتقال برمی گردد که چطور بازیکنان سریع از حمله به دفاع بروند و این خودش بحثی است که باید روی آن کار شود و کار تیمی را می‌طلبد و بحث فردی نیست.

طباطبایی درباره عملکرد درواز بانان تیم ملی فوتبال بیان کرد: در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، دروازه بانان خوبی داریم و جزو گلر‌های خوب کشورمان هستند و هر کدام که در درون دروازه تیم ملی بایستند می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و مشکلی در این پست نداریم. البته ما در هیچ پستی مشکلی نداریم و بازیکنان سطح اولی در این دوره از مسابقات داریم و امیدوارم که بتوانند نتیجه بگیرند. اگر تیم ملی در این دوره هم نتیجه نگیرد کار سخت می‌شود.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از ۵۰ سال می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: توقع زیادی نیست، اما فوتبال ما آن شکل و ساختار مناسب را ندارد. اگر ساختار مناسبی داشته باشیم باید هر دوره در کورس قهرمانی باشیم. رتبه کسب کردن با قهرمانی فرق می‌کند و تیم ملی ما شانس قهرمانی دارد، اما کار آسانی نیست، چون ۴، ۵ تیم در آسیا هستند که در این سال‌ها خیلی برنامه ریزی و پیشرفت کردند. حالا امیدوارم این اتفاق برای فوتبال کشورمان بیفتد.

باشگاه خبرنگاران