با برگزاری دیدارهای هفته پایانی دور رفت مسابقات لیگ برتر تیم استقلال با ۳۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و پس از این تیم به ترتیب سپاهان، پرسپولیس و تراکتور با ۳۱،۳۰ و ۲۸ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفتند. نگاهی به ۵ دیدار پایانی این چهار تیم مشخص می‌کند در سه هفته آخر […]

با برگزاری دیدارهای هفته پایانی دور رفت مسابقات لیگ برتر تیم استقلال با ۳۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و پس از این تیم به ترتیب سپاهان، پرسپولیس و تراکتور با ۳۱،۳۰ و ۲۸ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفتند.

نگاهی به ۵ دیدار پایانی این چهار تیم مشخص می‌کند در سه هفته آخر تنها استقلال، پرسپولیس و تراکتور توانستند با دو پیروزی و یک تساوی بهترین نتایج را از خود بر جای گذاشته و در نهایت جایگاهشان را در بالای جدول رده‌بندی تثبیت کنند. استقلال که پس از بازگشت امتیازات سپاهان به رده دوم آمده بود بعد از چندین تساوی با همین دو پیروزی مقابل نساجی و پیکان و یک تساوی با گل گهر به صدر جدول رسید. پرسپولیس هم در شرایطی مشابه استقلال با دو برد مقابل شمس آذر و نساجی و یک تساوی با مس رفسنجان شرایطش را در جدول را بهبود بخشید و به رده سوم رسید.

تنها تیمی که شاید از رسیدن به تعطیلات نیم فصل خوشحال شد سپاهان بود که در سه مسابقه آخر مقابل آلومینیوم، گل گهر و شمس آذر سه شکست متوالی را تجربه کرد تا سه هفته متوالی ۳۱ امتیازی بماند و استقلال از این تیم سبقت بگیرد. اما قطعاً تراکتور بهترین تیمی بود که در اواخر نیم فصل اول به پایان راه رسید. پاکو خمز در ۵ دیدار پایانی به ترتیب فولاد، گل گهر، پیکان و صنعت نفت را شکست داد و با یک تساوی ماقبل هفته پایانی مقابل ملوان چهار برد و یک مساوی یعنی ۱۳ امتیاز به امتیازات خود اضافه کرد تا در شرایط مطلوب و با فاصله ۴ امتیاز تا صدر جدول به مسابقات دور رفت خود پایان بدهد.

این مربی اسپانیایی شاید در دور برگشت جدی ترین تهدید برای تیم های صدرجدولی از جمله استقلال و پرسپولیس باشد. تراکتور در هفته های اول و دوم دور برگشت (۱۶ و ۱۷) به ترتیب باید با سپاهان و پرسپولیس و در هفته دهم دور برگشت مقابل استقلال سه مسابقه شش امتیازی روبروی این تیم ها برگزار خواهد کرد. خمز در دور رفت به ترتیب با نتایج ۱-۳، ۰-۱ و ۰-۲ مغلوب سپاهان، پرسپولیس و استقلال شده و ۹ امتیاز در همین سه دیدار از دست داده است.

تهدید بزرگ برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس

تهدید بزرگ برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس

منبع: خبـر ورزشی