اولین مدال کامران قاسمپور در وزن ۹۷ برنزی بود/ شگفتی‌سازی آذپیرا با شکست اسنایدر آمریکایی
اولین مدال کامران قاسمپور در وزن ۹۷ برنزی بود/ شگفتی‌سازی آذپیرا با شکست اسنایدر آمریکایی

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد رنکینگ جهانی، امیرعلی آذرپیرا با شکست اسنایدر آمریکایی طلایی شد.

 

مرحله رده‌بندی و فینال کشتی آزاد رنکینگ جهانی امشب در وزن ۹۷ کیلوگرم برگزار شد.در وزن ۹۷ کیلوگرم کامران قاسمپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ آووسایمان هابیلا از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ ابراهیم جیفتجی از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

این کشتی گیر در رده بندی مقابل یایلاچی حریف ترکیه ای ۳ بر یک پیروز شد و به مدال برنز رسید و به نخستین مدال خود در این وزن رسید.

امیرعلی آذرپیرا دیگر نماینده کشورمان در این وزن، در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل رادوسلاو باران از لهستان به پیروزری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مایکل ماچیاولو از آمریکا را از پیش رو برداشت. آذرپیرا در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۷ از سد ایساک ترامبل از آمریکا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در دیدار فینال به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا ‌رفت و موفق شد در یک شگفتی سازی ۶ بر ۳ پیروز شده وصاحب عنوان طلا شود.

منبع: خبـر ورزشی