کمپانی بزرگ آمریکایی کارمندانش را اخراج کرد
کمپانی بزرگ آمریکایی کارمندانش را اخراج کرد

خبرآنلاین نوشت: گوگل حدود ۱٬۰۰۰ نفر از کارمندان خود را که در بخش‌های سخت‌افزار گوشی پیکسل، پشتیبانی صوتی و فنی مشغول به کار بودند، اخراج کرده است. این شرکت اقدام اخیر خود را بخشی از «روند کاهش هزینه‌ها» توصیف می‌کند. گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برای سرمایه‌گذاری مسئولانه در اولویت‌ها و فرصت‌های مهم پیش رو، […]

- کمپانی بزرگ آمریکایی کارمندانش را اخراج کرد

خبرآنلاین نوشت: گوگل حدود ۱٬۰۰۰ نفر از کارمندان خود را که در بخش‌های سخت‌افزار گوشی پیکسل، پشتیبانی صوتی و فنی مشغول به کار بودند، اخراج کرده است. این شرکت اقدام اخیر خود را بخشی از «روند کاهش هزینه‌ها» توصیف می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برای سرمایه‌گذاری مسئولانه در اولویت‌ها و فرصت‌های مهم پیش رو، باید هزینه‌های شرکت را کاهش دهیم و برای این کار به حذف برخی از عنوان‌های شغلی نیاز داریم.»

گوگل پیش تر گفته بود که چندین عنوان شغلی را حذف می‌کند که بیشتر آن‌ها در حوزه‌ی سخت‌افزار و واقعیت افزوده هستند. در همین راستا، گوگل در سال ۲۰۲۳ دوازده هزار نفر از کارمندانش را اخراج کرد؛ یعنی ۶ درصد از تمام کارکنان.

این اقدام گوگل با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. اتحادیه کارگران شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) در شبکه اجتماعی ایکس، حذف عنوان‌های شغلی توسط گوگل را «اخراج‌ بیهوده» می‌نامد. این اتحادیه می‌نویسد: «اعضای گوگل هر روز سخت کار می‌کنند تا محصولاتی عالی در اختیار کاربران قرار بگیرد و شرکت نباید به اخراج کارکنان ادامه دهد و در سه ماه میلیاردها دلار به جیب بزند. ما به امنیت شغلی نیاز داریم.»

اما گوگل تنها شرکتی نیست که دست به اخراج کارمندان خود زده است. به‌گزارش بلومبرگ، متا نیز در سال ۲۰۲ حدود ۲۰٬۰۰۰ عنوان شغلی را حذف کرد و با افزایش ۱۷۸ درصدی سهام مواجه شد. همچنین شرکت اسپاتیفای اعلام کرد برای کاهش هزینه‌هایش به‌ناچار ۱۷ درصد از کارمندان را اخراج می‌کند.

به‌نظر می‌رسد اخراج‌های اخیر و احتمالاً ادامه‌دار گوگل، با رقابتش بر سر هوش مصنوعی بی‌ارتباط نیست. گوگل درحال‌حاضر سعی دارد با رقیب سرسخت خود، مایکروسافت، رقابتی تنگاتنگ را پیش ببرد و برای این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد؛ در نتیجه راهی به‌جز کاهش تعداد نیروهایش ندارد.

منبع: اطلاعات انلاین