به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محمد ده بیدیان با اشاره به اینکه طرح کاشت ۱۰۰۰ هکتار درختکاری در این شرکت کمتر از ۲ ماه به پایان رسید، اظهار کرد: قرار بود طرح کاشت ۲۵۰۰ هکتاری بذر درخت بادام اسکوپاریا در شهرک انرژی در قالب یک برنامه ۴ ساله اجرایی شود ولی با همت مسئولان و […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محمد ده بیدیان با اشاره به اینکه طرح کاشت ۱۰۰۰ هکتار درختکاری در این شرکت کمتر از ۲ ماه به پایان رسید، اظهار کرد: قرار بود طرح کاشت ۲۵۰۰ هکتاری بذر درخت بادام اسکوپاریا در شهرک انرژی در قالب یک برنامه ۴ ساله اجرایی شود ولی با همت مسئولان و دستور مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان این شرکت در عرض ۲ ماه در راستای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به کاشت ۱۰۰۰ هکتار بذر درخت بادام اسکوپاریا اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح ۳۰۰ هکتار بذر درخت در کمتر از ۲۰ روز در این شرکت کاشته شد و در فاز بعدی ۱۰۰۰ هکتار در طول ۴۵ روز درختکاری شد افزود: ۴۰۰ هزار گود برای کاشت بذر درخت بادام اسکوپاریا در هلدینگ پتروپالایش اصفهان انجام شد.

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: عملیات گود برداری با ۷ بیل مکانیکی به گونه ای انجام شد که همزمان عملیات حفر و کاشت نهال به صورت شبانه روزی توسط نیروهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان صورت گرفت.

پتروپالایش متن 1وی با اشاره به اینکه درخت بادام اسکوپاریا آب بری بسیار پائینی دارد گفت: با توجه به اینکه هنوز بارندگی انجام نشده است اما این بذر می تواند خود را با شرایط محیط وقف دهد، در بدترین شرایط حدود ۹۰ میلی متر بارندگی سالانه که انجام شود این بذر رشد خواهد کرد.

ده بیدیان، با اشاره به اینکه شرایط فیزولوژی این گیاه به گونه ای است که در طول دوره ۳ یا ۴ ساله به رشد می رسد افزود: یک تا دو سال زمان نیاز است که این بذر در شرایط محیطی کاملا استقرار پیدا کند و بعد از ۴ سال به مرحله رشد می رسد.

وی با اشاره به اینکه درخت بادام اسکوپاریا نقش مهمی درترسیب کربن وتولید اکسیژن برای منطقه دارد افزود: براساس تقسیم کاری که فرمانداری شاهین شهر و میمه برای انجام کاشت جنگل کاری توسط صنایع در محدوده شاهین شهر انجام داد، سهم شهرک انرژی در طرح درختکاری ۲۵۰۰ هکتار بود که از این میان ۱۰۰۰ هکتارسهم هلدینگ پتروپالایش اصفهان ،۵۰۰ هکتار نیروگاه منتظری و ۱۰۰۰ هکتار سهم مابقی واحدهای شهرک انرژی است .

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: قراربود طرح کاشت این ۲۵۰۰ هکتار درختکاری درطول ۴ سال انجام شود که خوشبختانه پالایشگاه اصفهان سهم یک هزار هکتاری خود را در مدت زمان کمتر از ۲ ماه به پایان رساند که این موفقیت بسیار بزرگ برای این شرکت است ، چرا که نشان از عزم مدیران برای حفاظت از محیط زیست و تامین سلامت شهروندان دارد.

پتروپالایش متن 2وی با اشاره اینکه هزینه این طرح ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان است بیان داشت: با پایان این طرح اکنون ما باید منطقه را برای جلوگیری از چرای دام قُرق کنیم و سم پاشی اولیه را انجام دهیم .

ده بیدیان گفت: طرح ۱۰۰۰ هکتاری درختکاری بادام اسکوپاریا در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در محدوده زمین های دلتای چشمه لادوزخ وچشمه بِژن انجام شده است که اقدام خوبی در راستای توسعه فضای سبز این شرکت به شمار می‌رود .

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا