به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط هفت سکه تاریخی نقره مربوط به دوره ساسانی در شهر اراک خبر داد. سرهنگ مهدی رحیمیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این باره گفت: در رصد فضای مجازی، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط هفت سکه تاریخی نقره مربوط به دوره ساسانی در شهر اراک خبر داد.

سرهنگ مهدی رحیمیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این باره گفت: در رصد فضای مجازی، روز گذشته، یک مورد فروش سکه‌های تاریخی کشف شد که پس از انجام امور اطلاعاتی و اطمینان از صحت موضوع، با هماهنگی مقام قضایی و همکاری عوامل کلانتری ۱۸ شهرستان اراک، نسبت به شناسایی و دستگیری شخص فروشنده اقدام شد و از او تعداد هفت قطعه سکه نقره کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سکه‌های مکشوفه از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و مربوط به دوره ساسانی است.

به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، رحیمیان افزود: با توجه به اینکه اشیای تاریخی و فرهنگی، مواریث تاریخی بوده و به امانت برای آیندگان در اختیار ما است همه افراد جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از شهروندان خواست در راستای حفاظت از آثار تاریخی هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به افراد سودجو و فرصت‌طلب و حفاری‌های غیرمجاز و هر گونه خرید و فروش اشیای تاریخی را به یگان حفاظت اداره‌کل با شماره ۳۳۲۵۸۰۴۱ اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تاکید کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیای تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به‌ عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان مرکزی در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

06 خرداد 1403

استیک تام و جری؛ خوراک از ما بهتران در تهران!

سری به سایت‌های فروش اینترنتی گوشت بزنید با قیمت‌های نجومی استیک روبه‌رو می‌شوید.

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]