در تمام سال‌های برگزاری کنکور، نتایج این آزمون مهم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می‌شد، امسال برای اولین بار در تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌ها نتایج این آزمون هنوز اعلام نشده و قرار است پایان این هفته اعلام شود. این تاخیر تاکنون بارها از سوی داوطلبان و خانواده‌ها مورد سوال قرار گرفته اما […]

- چرا نتایج کنکور امسال ان‌قدر با تاخیر اعلام خواهد شد؟

در تمام سال‌های برگزاری کنکور، نتایج این آزمون مهم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می‌شد، امسال برای اولین بار در تاریخ برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌ها نتایج این آزمون هنوز اعلام نشده و قرار است پایان این هفته اعلام شود.

این تاخیر تاکنون بارها از سوی داوطلبان و خانواده‌ها مورد سوال قرار گرفته اما پاسخ‌های متفاوتی اعلام شده است. 

یکی از این دلایل این است که امسال قرار بود که ۴۰ درصد نتایج به سوابق تحصیلی داوطلب بستگی داشته باشد و به همین دلیل آموزش و پرورش فرصت بیشتری به داوطلبان برای بررسی سوابق تحصیلی داد. به گفته رییس سازمان سنجش این امر اعلام نتایج کنکور را به تعویق انداخت. در واقع طبق گفته‌های رییس سازمان سنجش تاخیر در اعلام نتایج به عهده آموزش و پرورش بوده است. چرا که طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش آموزش و پرورش بر اساس تقویم تا اوایل مردادماه فرصت داشته است سوابق تحصیلی داوطلب را به سنجش ارائه کند.

همچنین عامل بعدی تعطیلی سراسری ادارات در کشور در نیمه مرداد ماه به علت گرمای بیش از اندازه هوا بود که اعلام نتایج را با تاخیر مواجه کرد.

درهرحال علت هرچه باشد، صدها هزار داوطلب و خانواده منتظر نتیجه نهایی کنکور امسال هستند.

منبع: خبـرآنلاین