به گزارش زیرنویس به نقل از اینترفاکس، دولت آلمان اعلام کرد یک بسته کمک نظامی جدید را در اختیار ارتش اوکراین خواهد گذاشت. آن‌گونه که در وب‌سایت دولت آلمان آمده کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین شامل ۱۷۵۰ گلوله ۱۵۵ میلیتری توپخانه، ۱۰ پهپادهای شناسایی با قطعات یدکی، ۶ خودروی گشت‌زنی، هشت کامیون زتروس، ۱۰ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اینترفاکس، دولت آلمان اعلام کرد یک بسته کمک نظامی جدید را در اختیار ارتش اوکراین خواهد گذاشت.

آن‌گونه که در وب‌سایت دولت آلمان آمده کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین شامل ۱۷۵۰ گلوله ۱۵۵ میلیتری توپخانه، ۱۰ پهپادهای شناسایی با قطعات یدکی، ۶ خودروی گشت‌زنی، هشت کامیون زتروس، ۱۰ هزار جعبه کمک‌های اولیه، تجهیزات پزشکی و ۳۰ نارنجک‌انداز خودکارGMG است.

«شالاندا یانگ» مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید دوشنبه گذشته اعلام کرد اگر کنگره بودجه بیشتری را برای حمایت از اوکراین اختصاص ندهد، کمک‌های آمریکا به اوکراین احتمالاً تا پایان سال به پایان برسد.

وی دراین‌باره گفت: توقف عرضه تسلیحات و تجهیزات آمریکایی، توانایی نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد را تضعیف می‌کند و نه تنها موفقیت‌های اوکراین را به خطر می‌اندازد، بلکه احتمال پیروزی‌های نظامی روسیه را نیز افزایش می‌دهد.این مقام آمریکایی همچنین افزود: بدون تخصیص بودجه جدید، ایالات متحده نمی تواند تسلیحات و خودروهای زرهی جدید را در اختیار اوکراین قرار دهد.

هم‌زمان نشریه فایننشال‌تایمز نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اتحادیه اروپا احتمالاً نمی‌تواند کمک‌های مالی و نظامی وعده‌داده‌شده به اوکراین را برآورده کند. این نشریه دراین‌باره افزود: اوکراین ممکن است به دلیل بحران بودجه در آلمان و تقویت مواضع احزاب راست افراطی در اروپا، ۵۰ میلیارد یورو وعده داده شده را از اتحادیه اروپا دریافت نکند.

اختلافات درون اتحادیه اروپا بر سر پول و آینده اوکراین، وعده‌های مهمی را که ماه‌ها پیش به کی‌یف داده شده بود، به خطر می‌اندازد – درست زمانی که جریان حمایت مالی و نظامی آمریکا از اوکراین در کنگره‌ای که از نظر سیاسی تقسیم شده بود، ناگهان متوقف شد.

به گفه این منابع آگاه در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا در ۱۴-۱۵ دسامبر در بروکسل، اعضای این اتحادیه تا رسیدن به توافق بر سر تکمیل بودجه مشترک اتحادیه از جمله کمک ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین، فاصله دارند.

تلاش‌های اتحادیه اروپا برای دستیابی به مصالحه و رفع این اختلاف‌ها، با پیروزی یک حزب راست افراطی در انتخابات ماه گذشته هلند و حکم اخیر دادگاه آلمان مبنی بر محدود کردن وام‌گیری دولت با مشکل مواجه شده است. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا دراین‌باره گفت که توافق بر سر تصویب بودجه «بسیار بسیار دشوار» خواهد بود.

در همین حال، بسته پیشنهادی ۶۰ میلیارد دلاری دولت بایدن برای کمک به اوکراین هم هنوز در کنگره تصویب نشده است.

دیروز یکشنبه هم «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که باید آماده شنیدن «خبرهای بد» از جنگ اوکراین باشیم. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ARD آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار دارد که وضعیت ارتش اوکراین در جبهه‌های نبرد بدتر شود گفت: ما باید آماده شنیدن خبرهای بد باشیم.

دبیر کل ناتو تأیید کرد که در ماه‌های اخیر ارتش اوکراین در میدان نبرد پیشرفت چندانی نداشته، اما در عین حال افزود که بسیار ضروری است که کی‌یف در ایام بدی و خوشحالی حمایت کنیم.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چهارشنبه گذشته در پایان نشست وزرای خارجه این سازمان نظامی در بروکسل بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعا کرد که روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین «هزاران تانک» و بیش از «۳۰۰ هزار نظامی» از دست داده است!

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همچنین گفت که بیش از ۵۰ نقطه از خاک اوکراین از روسیه بازپس‌ گرفته شده اند! دبیرکل ناتو مدعی شد: روسیه تاثیر سیاسی خود را نه تنها در اوکراین بلکه در قفقاز و آسیای میانه هم از دست داده است! روسیه به تدریج وابستگی بیشتری به چین پیدا کرده است. بخش مهمی از قدرت نظامی متعارف روسیه از بین رفته است!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ در سخنان خود بدون اشاره به تهدیدات و تنش آفرینی های مکرر آمریکا در شبه جزیره کره ادامه داد: ناتو پرتاب موشک ها و ماهواره های جاسوسی کره شمالی را محکوم می کند و آن را نقض قوانین بین المللی می داند.

منبع: مـهر