به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرسعید باقری با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع شدند، اظهار داشت: در راستای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های وضعی، اجتماعی، فرهنگی، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌ها و آموزش انجام می‌شود. وی به اولویت قرار دادن […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرسعید باقری با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع شدند، اظهار داشت: در راستای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های وضعی، اجتماعی، فرهنگی، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌ها و آموزش انجام می‌شود.

وی به اولویت قرار دادن اجرای اقدامات پیشگیرانه در این یگان اشاره کرد و گفت: امسال تا کنون بیش از ۵۰ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۹۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

سرهنگ باقری افزود: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ۹ دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۲ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس ۸۸۰ نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۴ گزارش از طریق سامانه خبری دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: مـهر