به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال اردن و مالزی در دیدار گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۲۱ و در ورزشگاه الجنوب با قضاوت محمد عبدالله محمد رو در روی هم قرار گرفتند که نیمه اول این بازی با برتری ۳ بر صفر تیم اردن به پایان رسید. ترکیب تیم ملی اردن: ابو […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال اردن و مالزی در دیدار گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۲۱ و در ورزشگاه الجنوب با قضاوت محمد عبدالله محمد رو در روی هم قرار گرفتند که نیمه اول این بازی با برتری ۳ بر صفر تیم اردن به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی اردن: ابو لیلا، حداد، نصیب، یزدان العرب، الاجالین، الروابده، ال راشدان، موسی التماری، اولوان، المردی (۳۵- محمد الحشیش) و النعیمات.

ترکیب تیم ملی مالزی: هازم، مارک دیویس، آمارهان، داین کولس، عارف آیمان، فاضیل، ویلکین، کوربی اونگ، هالیم، لوک و مورالس.

برتری مطلق اردن در نیمه اول

بازیکنان تیم ملی اردن در نیمه اول سر بر بازی بودند و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه مالزی ایجاد کردند که ۳ توپ اردنی‌ها تبدیل به گل شد و داور یک گل را هم با کمک سیستم کمک داور ویدئویی VAR رد کرد تا از شکست سنگین تیم مالزی در نیمه اول جلوگیری کند.

در دقیقه ۱۲ اردنی‌ها موقعیتی را روی دروازه مالزی ایجاد کردند و النعیمات صاحب توپ شد و آن را به المردی پاس داد و این بازیکن از زاویه‌ای بسته و با فاصله تقریباً زیاد توانست ضربه خود را به گل تبدیل کند تا اردن خیلی زود از حریف خود یک بر صفر جلو بیافتد.

اعلام پنالتی و به ثمر رسیدن گل دوم در کمتر از ۲۰ دقیقه

حملات اردن به سمت دروازه مالزی پس از به ثمر رسیدن گل اول ادامه داشت و النعیمات در دقیقه ۱۷ در محوطه جریمه مالزی سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه آن را پنالتی اعلام کرد و موسی التماری با قرار گرفتن پشت توپ و زدن ضربه پنالتی موفق شد دومین گل تیمش را در دقیقه ۱۸ به ثمر برساند.

VAR مانع از ثبت گل برای اردن

بازیکنان اردن که با روحیه بالا به بازی ادامه می‌دادند پس از گل دوم بلافاصله توسط موسی التماری به گل رسیدند اما داور پس از بازبینی توسط VAR آن را مردود اعلام کرد تا حساب کار همچنان تا دقیقه ۲۵ با نتیجه دو بر صفر به سود اردن ادامه داشته باشد.

گلزنی مجدد المردی برای اردن

موج جدید از حملات تیم ملی اردن در دقیقه ۳۲ روی دروازه مالزی شکل گرفت و النعیمات در نزدیکی محوطه جریمه توپ را به المردی پاس داد و او در نزدیکی دروازه مالزی توپ را به صورت زمینی به گوشه سمت راست دروازه مالزی شوت زد که آن تبدیل به گل شد تا المردی دومین گل خود و سومین گل تیمش را در نیمه اول به ثمر برساند.

مصدومیت ستاره اردن

۳ دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل سوم برای اردن، المردی با خطای بازیکن مالزی نقش بر زمین شد که منجر به مصدومیت او و تعویضش گردید که به جای المردی، محمد الحشیش وارد زمین شد تا ستاره اردن از ادامه بازی بازبماند.

منبع: مـهر