فدراسیون پزشکی  ،فدراسیونی بدون بودجه
فدراسیون پزشکی  ،فدراسیونی بدون بودجه

فدراسیون پزشکی همیشه در جهت خدمت‌رسانی به کاروان کشورمان در رویدادهای مختلف کمک کرده اما هیچ بودجه تعریف شده‌ای ندارد.

فدراسیون پزشکی همیشه در جهت خدمت‌رسانی به کاروان کشورمان در رویدادهای مختلف کمک کرده اما هیچ بودجه تعریف شده‌ای ندارد.

غلامرضا نوروزی با اشاره به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی با بیش از نیم قرن خدمت و تجربه در حوزه تخصصی پزشکی ورزشی نسبت به خدمت‌رسانی به جامعه ورزش کشور اعم از قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای اقدام کرده است، اظهارداشت: معرفی ورزشکار آسیب‌دیده به بهترین بیمارستان‌ها، جراحان و پزشکان کشور جهت مداوا یکی از مهم‌ترین اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی در راستای رفع مصدومیت ورزشکاران برجسته کشور است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به ۲۴۵ هزار ساعت پوشش پزشکی مسابقات در سال گذشته، ادامه داد: بیش از ۲۴۵ هزار ساعت پوشش پزشکی، معاینه ورزشکاران و دست اندرکاران اعزامی به مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی و سایر تورنمنت‌های بین‌المللی در زمان قبل، حین و بعد از مسابقات انجام شد.

نایب رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، عنوان کرد: نظارت بر حفظ و سلامت باشگاه‌های کشور، پرداخت حق عضویت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، پرداخت هزینه‌های آزمایشگاهی و خرید تجهیزات از شرکت‌های مورد اعتماد آژانس جهانی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

فدراسیون پزشکی, فدراسیون پزشکی ورزشی, قدراسیون پزشکی - فدراسیون پزشکی ،فدراسیونی بدون بودجه

نوروزی افزود: در بخش مبارزه با دوپینگ طی سال گذشته هزینه‌های مربوطه به منظور خرید کیت نمونه‌گیری، ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه کلن آلمان، حق عضویت وادا و اخذ نمونه‌گیری، پرداخت شد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۱۸ هزار و ۴۲۴ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی، بیش از ۱۵ هزار هزینه جراحی ورزشکاران، بیش از ۴۰ هزار ویزیت و معاینه تخصصی در سراسر کشور که حدود ۴۰ درصد آن رایگان بوده است، گفت: همچنین ارائه خدمات فیزیوتراپی به تعداد ۶۳ هزار و ۹۲۳ نفر انجام شد و باید بدانیم ۸۰ درصد ۳۱ هیات فعال استانی دارای کلینیک فیزیوتراپی بوده و به ارائه خدمات به ورزشکاران به صورت رایگان، می‌پردازند. علاوه بر این در ستاد مرکزی فدراسیون بیش از ۱۹۰۰ نفر جلسه خدمات کاملا رایگان به ملی پوشان ۲۵ فدراسیون ارائه شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه این فدراسیون طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی فعالیت می‌کند و هیچ بودجه دولتی ندارد، تصریح کرد: تمامی درآمدهای فدراسیون پزشکی ورزشی صرف ورزشکاران و جامعه ورزش می‌شود و هیچ گونه سود شخصی برای اشخاص متصور نیست.

فدراسیون پزشکی, فدراسیون پزشکی ورزشی, قدراسیون پزشکی - فدراسیون پزشکی ،فدراسیونی بدون بودجه

نوروزی در ادامه به پرداخت هزینه‌های ماهانه درمان به صورت مستمر و منظم به ورزشکارانی که آسیب نخاعی هستند، اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از متخصصان پزشکی ورزشی، ارتوپدی و فیزیوتراپیست‌ها که دارای بیشترین سابقه حضور و تجربه در مسابقات جهانی و بین المللی هستند و اعزام این افراد به اکثر مسابقات بین‌المللی موضوع مهم دیگری است که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال می‌شود.

وی همچنین به پوشش پزشکی کاروان کشورمان در رویدادهای بزرگ از جمله المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی بدون دریافت هرگونه بودجه تعریف شده از سوی وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک، اشاره کرد.

نوروزی در پایان افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی برای بیش از ۳۰۰۰ خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سطح کشور ایجاد شغل و در آمد مرتبط داشته است و رسیدگی به امور درمانی پیشکسوتانی که نمی‌توانند از خدمات قهرمانان بهره‌مند شوند، مدنظر قرار دارد.

منبع :فارس ورزشی