اولین تکلیف سیاسی شناسنامه سفیدها در انتخاب دوازدهم
اولین تکلیف سیاسی شناسنامه سفیدها در انتخاب دوازدهم

بهار سیاسی حدود ۲۱ هزار دانش آموز لرستانی ۱۱ اسفندماه امسال رقم می‌خورد تا نمایندگان این استان در خانه ملت ده‌ها هزار رای خود را از شناسنامه سفید‌هایی دریافت کنند که این روز‌ها غرق در شور سیاسی و کشمکش‌های انتخاباتی هستند. فرزندان لرستانی قبل از رسیدن به جشن تکلیف سیاسی به واسطه محیط و شرایط […]

- اولین تکلیف سیاسی شناسنامه سفیدها در انتخاب دوازدهم

بهار سیاسی حدود ۲۱ هزار دانش آموز لرستانی ۱۱ اسفندماه امسال رقم می‌خورد تا نمایندگان این استان در خانه ملت ده‌ها هزار رای خود را از شناسنامه سفید‌هایی دریافت کنند که این روز‌ها غرق در شور سیاسی و کشمکش‌های انتخاباتی هستند.

فرزندان لرستانی قبل از رسیدن به جشن تکلیف سیاسی به واسطه محیط و شرایط حاکم بر انتخابات و تاثیر بالای فضای طایفه ای، با این رویداد آشنا می‌شوند و در کودکی تا حدودی راه و شیوه انتخابات را یاد می‌گیرند و زمانی که برای نخستین بار پای صندوق‌های رای می‌روند، هرآنچه را که تا پیش از این شنیده اند، تجربه می‌کنند.

رای اولی‌های لرستان در ادوار مختلف انتخاباتی نقش پر رنگ و موثری داشته اند و امسال نیز فضای سیاسی حاکم بر این قشر نشان می‌دهد بار دیگر حضوری پرشور و سرنوشت ساز را در این آزمون پایان سال خواهند داشت.

۱۱ اسفند امسال جشن سیاسی ایرانیان است و رای اولی‌ها گل سرسبد این جشن هستند، نوجوانانی در حال گذار به جوانی که انگشت اشاره شان به سمت آینده‌ای درخشان و ایرانی سربلند رنگین می‌شود تا دور بعدی انتخابات با افتخار، این حضور خود را تکرار کنند.

تمامی متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل، می‌توانند ۱۱ اسفند امسال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند تا با حضور خود گام در مسیری طولانی نهند که بدون شک پایان خوش این مسیر به تداوم حضور آنان و مابقی ملت ایران بستگی دارد، حضوری از جنس اقتدار و وفاداری که بعد از چهار دهه همچنان بیانگر ضمانت انقلاب به دست مردم است و نشان می‌دهد ملت ایران هرگز اجازه دشمن شادی را به بیگانگان نخواهد داد.

این روز‌ها رای اولی‌هایی در صف انتخابات ایران هستند که خواسته‌هایی دارند و امیدوار هستند بتوانند به سهم خود در کشور برسند و زندگی همراه با آسایشی پیش رویشان باشد.

انتخابات تمام می‌شود و افراد منتخب می‌مانند و وعده هایشان، وعده‌هایی که در کشاندن همین رای اولی‌ها پای صندوق بسیار موثر است، بنابراین مردم انتظار دارند منتخبان، شادی پیروزی خود را طی چهار سال با مردم سهیم باشند و در تمام طول خدمتشان، موجب رضایت و شادی ملت سرافراز ایران شوند.

همیشه حضور رای اولی‌ها در تمامی شعب اخذ رای لرستان به ویژه شهر خرم آباد چشمگیر بوده است، دختر و پسر‌هایی که اغلب با دوستان خود و به صورت دو یا چند نفری آمده اند و دیدن آن‌ها با شور و نشاط خاصی که دارند طراوت قابل توجهی به صفوف مردم منتظر داده است.

رای اولی‌هایی که این روز‌ها جشن تکلیف سیاسی شان است اغلب به دلیل شرایط سنی شان سعی می‌کنند به چشم بیایند، شور خاصی دارند، در مورد مباحث سیاسی با صدای نسبتا بلند صحبت می‌کنند، از نامزد‌های مورد نظرشان می‌گویند، گاهی پسر‌ها به شوخی به سر و کله هم می‌زنند و قدرت خود را تا حدودی با تلفیقی از شور حضور به رخ می‌کشند.

اولین تکلیف سیاسی شناسنامه سفید‌ها در انتخاب دوازدهم

در یک جمع خانوادگی چند رای اولی حضور دارند، رای اولی هستند، اما حرفهایشان که با هم رد و بدل می‌شود از نگاه یک تازه کار نیست، گاهی احساس می‌کنم سن آن‌ها بیش از یک رای اولی است، مسایل منطقه را تحلیل و انتخابات ایران را به اهرمی برای قدرت کشور در منطقه تعبیر می‌کنند، از حاج قاسم می‌گویند که به انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور سفارش کرده است.

یکی از دختران رای اولی که به طور معمول ظاهر و پوشش او همانند بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌های به اصطلاح امروزی است با افتخار از عموی شهیدش سخن می‌گوید و تاکید دارد با صدای بلندتری به همه اظهار می‌کند که خانواده او هم در انقلاب سهم بزرگی داشته اند، توضیح مختصری در مورد شهادت عمویش می‌دهد و می‌گوید به خاطر او در انتخابات شرکت می‌کند.

از نمایندگان مجلس انتظار دارد برای جوانان شغل اداری ایجاد شود، اما برادر دوقلویش به شغل آزاد اعتقاد دارد و خواسته اش از منتخبان مردم را در آسایش و رفاه خلاصه می‌کند، با تجربه اندکی که دارد، اما دغدغه بیمه را هم عنوان می‌کند و به نظرش اگر این مساله حل شود، دیوار بزرگی از سر راه جوانان فرو خواهد ریخت.

پسر خاله شان بیشتر از ۲۳ سال دارد، اما رای اولی است، چون تاکنون در انتخابات شرکت نکرده است و می‌گوید امسال به فرد مورد نظرش رای خواهد داد، از موانع اقتصادی ازدواج و تامین مسکن می‌گوید و بر خلاف دور قبل که رای نداده است این بار راه رسیدن به تحقق این خواسته‌ها را در مسیر صندوق‌های رای یافته است.

این روز‌ها محفل سیاسی شناسنامه سفید‌ها در جای جای لرستان گرم است تا اولین تجربه خود را در سطح کلان تصمیم گیری ثبت کنند، دختران و پسران باهوش و آگاه به مسائل روز که شاید ظاهر و سبک رفتاری آن‌ها همانند دهه‌های گذشته نیست، اما علاقه‌مند به نظام و کشورشان هستند و این دلبستگی را در صفوف بانشاط شعب اخذ رای نشان خواهند داد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع: ایرنا

+