گفت‌وگوی با پینگ‌پنگ‌باز بدون رنکینگی که در آسیا شگفتی‌ساز شد
گفت‌وگوی با پینگ‌پنگ‌باز بدون رنکینگی که در آسیا شگفتی‌ساز شد

عضو تیم ملی تنیس روی میز که بعد از وقفه چندساله بدون رنکینگ جهانی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد اما شگفتی‌ساز این رقابت‌ها شد، تاکید دارد که به اعتماد به نفس خوبی رسیده است.

عضو تیم ملی تنیس روی میز که بعد از وقفه چندساله بدون رنکینگ جهانی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد اما شگفتی‌ساز این رقابت‌ها شد، تاکید دارد که به اعتماد به نفس خوبی رسیده است.

بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در کره جنوبی با ثبت یک شگفتی برای تیم اعزامی ایران همراه بود. در جریان این رقابت‌ها و در بخش انفرادی مردان، افشین نوروزی در مرحله یک سی و دوم نهایی مقابل «هاریموتو» ژاپنی که رنکینگ چهارم دنیا و نایب قهرمانی المپیک توکیو را در اختیار دارد، به پیروزی دست یافت و به جمع ۳۲ بازیکن برتر مسابقات راه یافت.

این برتری در حالی برای افشین نوروزی به دست آمد که او سال‌ها از ترکیب تیم ملی و رقابت‌های بین المللی دور بود و به همین دلیل تا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا جایگاهی در رنکینگ جهانی نداشت.

این بازیکن ۳۸ ساله که تجربه حضور درالمپیک را دارد در بازگشت به ترکیب تیم ملی با این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد و با ثبت این برد تاریخی تا جمع ۱۶ بازیکن برتر پیش رفت و در نهایت در این مرحله مقابل نماینده قدرتمند چین تایپه شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

نوروزی تاکید دارد که ازعملکرد خود در مسابقات قهرمانی آسیا رضایت دارد و بازگشتش را با افتخار می‌داند.

آماده و با انگیزه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم

 با تاکید بر اینکه تیم ملی تنیس روی میز با انجام تمرینات مناسب عازم مسابقات قهرمانی آسیا شد، گفت: دو مرحله اردو به میزبانی بابل و نوشهر داشتیم که از نظر آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا در شرایطی نزدیک به میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بودند. این دو مرحله اردو کمک کرد تا آمادگی من و دیگر بازیکنان به شرایط خوبی رسیده طوری که با انگیزه عازم مسابقات شدیم.

گفت‌وگوی مهر با پینگ‌پنگ‌باز بدون رنکینگی که در آسیا شگفتی‌ساز شد

افشین نوروزی با ۳۸ سال سن در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و شگفتی ساز شد

در رقابتی نزدیک شانس مدال تیمی را از دست دادیم

نوروزی با یادآوری اینکه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا با برگزاری دیدارهای تیمی آغاز شد، خاطرنشان کرد: به واسطه جایگاه پنجمی دوره قبل، دیدارهای تیم ایران از مرحله یک چهارم نهایی آغاز شد. در این مرحله چین تایپه حریف ما بود. این شانس را داشتیم که با پیروزی برابر این تیم مدال خود را قطعی کنیم اما در یک رقابت نزدیک با نتیجه سه بر دو شکست خوردیم و شانس مدال را از دست دادیم.

امید تازه به آینده تنیس روی میز

به گزارش زیر نویس ،این ملی پوش تنیس روی میز با یادآوری اینکه تیم ایران با یک برد و دو باخت جایگاه ششم این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد، تصریح کرد: چین، ژاپن، هنگ کنگ، چین تایپه، سنگاپور و … از قدرت‌های تنیس روی میز جهان هستند که همگی در آسیا حضور دارند. این تیم‌ها همیشه جزو ۱۵ – ۱۰ کشور اول دنیا بوده اند. تیم چین در این رقابت‌ها ۵ بازیکن در اختیار داشت که همگی دارای مقام‌های متعدد جهانی و المپیک هستند. در رقابت با این تیم‌ها ما توانستیم بالاتر از هنگ کنگ و سنگاپور قرار گرفته و ششم شویم، همین جایگاه با در نظر گرفتن شرایط تیم‌های شرکت کننده، امید تازه‌های به آینده تنیس روی میز ایجاد کرده است.

حضور در مسابقات بعد از غیبت طولانی

نوروزی در ادامه به حضورش در دیدارهای انفرادی اشاره کرد و با یادآوری اینکه رقابت‌های این بخش از جدول ۱۲۸ نفره آغاز شد، گفت: در واقع اگر بازیکنی مصمم به کسب مدال بود باید از این جدول کارش را آغاز می‌کرد و تا کسب سکو بازیکنان بزرگی را از پیش رو برمی داشت. همین موضوع گویای سختی کار بود به خصوص برای من که بعد از چند دوره غیبت در مسابقات حضور داشتم اگرچه باانگیزه بودم.

بردی که باعث تعجب و خوشحالی خیلی‌ها شد

ملی پوش تنیس روی میز رقابت با سنگاپور در جدول ۱۲۸ نفره که با برتری سه بر یک خودش همراه بود را یادآور شد و افزود: با این پیروزی به جدول ۶۴ نفره راه یافتم، «هاریموتو» ژاپنی حریف من در این مرحله بود که بازیکنی که رنکینگ چهارم جهان، نایب قهرمانی المپیک توکیو و قهرمانی کاپ آسیا و در کل مدال‌های جهانی و آسیایی زیادی در کارنامه دارد. پیروزی برابر این بازیکن باعث تعجب و در عین حال خوشحالی خیلی‌ها شد.

شگفتی بزرگ چگونه به دست آمد

وی در مورد جریان رقابت با «هاریموتو» توضیح داد و گفت: با وجودیکه حریفم اسم و رسم بزرگی داشت در سه گیم ابتدایی فقط در یک گیم پیروز شد و اینگونه من ۲ بر یک جلو افتادم. در گیم چهارم ده بر هفت جلو بودم که شور و هیجان مسابقه تا حدی تمرکز من را بر هم ریخت و باعث شد رقیبم دو پوئن از من بگیرد اما در ادامه خیلی خوب خود را جمع کردم و با یک سرویس امتیاز گیم را ۱۱ بر ۹ به نفع خود کردم و اینگونه بازی را سه بر یک با برتری خود تمام کردم. این نتیجه یک کار بزرگ و باارزش نه تنها برای خودم بلکه برای خیلی‌های دیگر بود.

گفت‌وگوی مهر با پینگ‌پنگ‌باز بدون رنکینگی که در آسیا شگفتی‌ساز شد

«هاریموتو» نفر چهارم رنکینگ جهانی از ژاپن از شانس‌های مسلم مدال آوری در مسابقات قهرمانی آسیا بود که توسط نوروزی حذف شد

دست به کار بزرگی زدم

نوروزی همچنین تصریح کرد: این حریف ژاپنی شانس مسلم این مسابقات بود اما من با حذف او دست به کار بزرگی زدم. شکست او مقابل من انعکاس زیادی داشت. در جریان بازی و وقتی دو بر یک جلو بودم متوجه شدم همه پیگیر بازی و نتیجه هستند چون هیچ کس فکر نمی‌کرد من حتی یک گیم از این حریف ژاپنی بگیرم چه برسد به اینکه او را حذف کنم.

نمایش مدلی جدید از افشین نوروزی

نورزی در این زمینه افزود: من بعد از یک وقفه دوباره عضو تیم ملی شده و به مسابقات آمده بودم. برخی بازیکنان که پیش از این من را می‌شناختند به شوخی می‌گفتند مدل جدید از افشین را می‌بینیم. این نتیجه برای خود ژاپنی‌ها جای تعجب داشت چرا که بازیکنان ژاپن با ۵ – ۴ مربی شامل پزشک، روانشناس، مربی شخصی و … در مسابقات حاضر شده بودند. هر کدام با چند بازیکن به عنوان حریفی کار می‌کردند. اصلاً امکانات و شرایط آنها قابل مقایسه با ما نیست. با این شرایط من موفق به شکست هاریموتو شدم.

برتری برابر حریف ازبکستانی با کمک برادران عالمیان!

ملی پوش تنیس روی میز ایران با یادآوری بعد از رقابت با هاریموتو و در جدول ۳۲ مسابقات باید با «کنجایف زوخید» نفر اول ازبکستان که در المپیک ریو هم حضور داشت، رقابت می‌کردم، خاطرنشان کرد: تجربه‌ای از رقابت با این بازیکن نداشتم اما امثال نیما و نوشاد پیش از این با او بازی کرده بودند، بر همین اساس توانستم با یک آمادگی ذهنی و تاکتیک از قبل طراحی شده پشت میز قرار بگیرم. در جریان بازی اجازه اجرای قدرت تکنیکی را به او ندادم و با یک بازی حساب شده سه بر صفر او را شکست دادم.

می‌دانستم در جدول ۱۶ نفره کار سختی دارم

نوروزی در رابطه با آخرین دیدارش در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا که در جدول ۱۶ نفره و مقابل «چوآنگ چی یو آن» از چین تایپه برگزار شد، گفت: طی ۲۰ سال گذشته این بازیکن همیشه بین برترین‌های دنیا بوده و با رنکینگ ۲۶ وارد مسابقات شد. در بسیاری از رویدادها موفق به شکست پینگ پنگ بازان ایران شده بود، در همین دوره مسابقات و در اولین دیدار تیمی که برابر چین تایپه داشتیم نیما و نوشاد عالمیان مقابل او متحمل شکست شدند بر همین اساس می‌دانستم کار سختی در پیش دارم از طرفی او هم آگاه بود که من با چه نتایجی و پشت سر گذاشتن چه بازیکنانی تا این مرحله بالا آمدم.

چگونگی حذف از جدول مسابقات انفرادی

وی در این رابطه ادامه داد: در گیم اول حریف من کاملاً بر بازی سوار بود در حالی که من تحت تأثیر بازی و نام حریفم هیچ تسلطی به بازی نداشتم، مدل بازی «چی یوآن» خاص است و ضریب خطای کمی دارد. با این شرایط گیم اول را باختم اما در گیم دوم با آنالیزی که از عملکرد حریف داشتم پیروز شدم. گیم سوم را هم خوب شروع کردم و اطمینان داشتم هر کدام برنده این گیم شویم می‌توانیم نتیجه بازی را از آن خود کنیم. در این گیم ۶ بر یک جلو افتادم. در ادامه و در حالی که نتیجه هفت بر دو به نفع من بود حریفم سه پوئن گرفت و بازی هفت بر پنج شد من تا برتری هشت بر پنج هم پیش رفتم اما در ادامه حریفم با استفاده از تجربه خود این گیم را گرفت و بازی را دو بر یک به نفع خود کرد. این گونه او از نظر روحی تغییر کرد و شرایط را به نفع خودش رقم زد طوری که در گیم چهارم هم پیروز شد و در مجموع برنده از زمین خارج شد.

گفت‌وگوی مهر با پینگ‌پنگ‌باز بدون رنکینگی که در آسیا شگفتی‌ساز شد

نوروزی در حالی تا جدول ۱۶ نفره مسابقات قهرمانی آسیا پیش رفت که فاقد رنکینگ جهانی بود

به توانایی‌های خود ایمان آوردم

نوروزی تاکید کرد: به این ترتیب من در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدم اما خوشحالم از اینکه بازگشت خوبی برای خود رقم زدم. در این رقابت‌ها با نتایجی که کسب کردم به توانایی‌های خود ایمان آوردم و اعتماد به نفس خوبی گرفتم. احساس می‌کنم هنوز می‌توانم به تنیس روی میز خدمت کنم هر جا که نیاز باشد و سرمربی تیم ملی تشخیص دهد چون به اعتماد به نفس خوبی رسیده ام.

بازگشت پرافتخاری داشتم

عضو تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه پس از سال‌ها دوری بازگشت خوب و با افتخاری داشتم، گفت: عملکرد من و به خصوص در رقابت با حریف ژاپنی این انگیزه را ایجاد کرد که در صورت داشتن تمرکز و انگیزه می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. ما حالا بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. ایران می‌تواند در این بازی‌ها مدال بگیرد. البته اعزام تیم ملی به این بازی‌ها به سه بازیکن اصلاً کارشناسی نیست.

مگر فوتبال با ۱۱ بازیکن اعزام می‌شود که ما با سه بازیکن اعزام شویم

وی تاکید کرد: در نظر بگیرید که تیم ملی فوتبال با یازده بازیکن در رویدادی شرکت کند. اینگونه اعزام دست سرمربی تیم را عملاً می‌بندد به خصوص اگر با آسیب دیدگی مواجه شود. رقابت‌های تیمی تنیس روی میز میز هم با سه بازیکن برگزار می‌شود اما اینکه هیچ بازیکن ذخیره‌ای نداشته باشیم واقعاً درست نیست. اگر اعزام اینگونه فوتبال منطقی است، اعزام تنیس روی میز هم می‌تواند منطقی باشد.

مسئولان وزارت و کمیته حمایت کنند

نوروزی گفت: بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی در حد فاصل مسابقات قهرمانی آسیا تا این بازی‌ها باید به فرانسه بروند تا دیدارهای باشگاهی خود را پیگیری کنند. امیدوارم شخص سرپرست وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با لحاظ کردن این موضوع و لزوم حضور نفر چهارم در کنار تیم، سهمیه تیم را برای هانگژو ارتقا دهند.

 منبع :خبرگزاری مهر