در حاشیه برگزاری جشنواره انار تفت گلریزانی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار و زمینه آزادی سه زندانی مهیا شد.

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ این رویداد فرهنگی و اقتصادی از ۱۱ آبان ماه به مدت هشت روز با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری برگزار و در حاشیه این برنامه هر شب آیین گلریزانی به همت مرکز نیکوکاری کوثر تفت و با همکاری ستاد مردمی دیه استان برگزار می شود.

در این آیین مهدی صفوی زاده، طناز مطرح استان و یاور ستاد دیه که در بسیاری از برنامه های خود از این ستاد مردمی سخن گفته و چندی پیش نیز از طریق شبکه نسیم اعلام نمود که جایزه خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص میدهد در پایان برنامه طنز خود اقدام به برگزاری گلریزان کرد.

در پایان این برنامه ها و آیین اختتامیه جشن گلریزان انار مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان برای آزادی ۳ زندانی غیر عمد از نیکوکاران و مهمانان این جشنواره جمع آوری و به ستاد مردمی دیه استان یزد اهدا شد.

ابراهیم احمدی، دبیر برگزاری چهارمین جشنواره انار تفت در خصوص این اقدام گفت: یکی از اهداف این جشنواره فروش مستقیم محصولات کشاورزان به  مردم و تغییر باغداری از حالت سنتی به باغداری نوین بود و تلاش کردیم تا در کنار این جشنواره مبلغی را نیز جهت آزادی و بازگشت زندانیانی که به دلایل غیر عمد در زندان تحمل حبس میکنند.

احمدی در ادامه اظهار داشت: با برگزاری آیین گلریزان توسط هنرمند محبوب استان مهدی صفوی زاده در این چند شب مردم و مهمانان حاضر در این جشنواره مبلغ ۶۵ میلیون تومان را اهدا کردند.

وی عنوان کرد:  مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز از طرف خانواده مرحوم “مسعود منتظر” که دبیر برگزاری اولین جشنواره انار بود و به دلیل ابتلا به ویورس کرونا فوت کرد جهت شادی روح ایشان اهدا و در مجموع مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان در این جشنواره جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

منبع خبر: رکنـا