به گزارش زیرنویس، دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در هزار و سیصد و نود و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه “سمیه اکبری”، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان ولی عصر بیرجند، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت […]

به گزارش زیرنویس، دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در هزار و سیصد و نود و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه “سمیه اکبری”، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان ولی عصر بیرجند، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) به جوان ۲۲ ساله ساکن رشتخوار از توابع تربت حیدریه پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلیه‌های این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۴۵ و ۵۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

وی بیان کرد: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۲ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

وی افزود: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

منبع خبر: رکنـا