به گزارش زیرنویس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور در محفل معارفی حرم مطهر که هم‌زمان با سالروز شهادت شهید فخری‌زاده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به سالگرد شهادت شهید دکتر محسن فخری‌زاده اشاره و شهید فخری‌زاده را افتخار ایران و امت اسلامی دانست. وی ادامه در تبیینی […]

به گزارش زیرنویس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور در محفل معارفی حرم مطهر که هم‌زمان با سالروز شهادت شهید فخری‌زاده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به سالگرد شهادت شهید دکتر محسن فخری‌زاده اشاره و شهید فخری‌زاده را افتخار ایران و امت اسلامی دانست.

وی ادامه در تبیینی حدیثی از نبی مکرم اسلام با بیان اینکه هرکس بر فاطمه سلام‌الله‌علیها سلام، درود و صلوات بفرستد، خداوند متعال او را آمرزیده با پیامبر محشور و هم‌نشین خواهد ساخت، اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نزد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله از چنان جایگاهی برخوردار بود که وقتی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به مجلس پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وارد می‌شدند، حضرت می‌ایستادند و به استقبال زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها می‌شتافتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: عشق و علاقه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها فراتر از عشق و علاقه پدر و فرزندی و به‌خاطر جایگاه خاص زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها بود. چرا که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها محبوبه خداوند عالمیان است.

رضایت فاطمه زهرا سلام الله علیها رضایت الله و خشمش خشم الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور به حدیث نبوی «إنّ اللّه َ لَیَغضَبُ لِغَضَبِ فاطمهَ و یَرضی لِرِضاها» اشاره نمود و با تأکید بر اینکه خداوند با خشم فاطمه، به خشم می‌آید و با خشنودی او خشنود می‌گردد، اظهار داشت: رضایت و خشم و غصب فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چنان آمیخته با رضایت و خشم الهی است که رضایتش رضایت الله و خشمش خشم الهی ذکر شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به حمایت‌های جانانه زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها از جایگاه امامت و ولایت اشاره نمود و خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و در دیدار برخی از صحابه پیامبر ضمن اشاره به احادیث نبوی، به اصحاب پیامبر تصریح می‌نمودند که من از شما راضی نیستم.

وی به فلسفه و دلایل مخفی بود قبر زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها اشاره و با بیان اینکه وصیت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بر مخفی بودن قبر مطهرشان سوال بزرگی را به گستره تاریخ ایجاد نموده است، یادآور شد: اینکه قبر مطهر تنها دختر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله مخفی است، پرسش‌های بی‌شماری را ناظر به بازشناسی اوضاع امت اسلام بعد از رحلت رسول‌الله ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور ضمن بیان اینکه کسی که رضایتش رضایت الله ذکر شده، در مسیر صیانت از جایگاه ولایت و امامت، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد، به فرازهایی از زیارت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره نمود و اذعان داشت: صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها خود بزرگ‌ترین آزمون دفاع از اسلام، قرآن و ولایت است؛ چرا که وقتی اسلام، قرآن و ولایت در معرض تهدید قرار گرفت، صدیقین و مدعیان از هم تفکیک شدند.

ویژگی‌های برجسته شهید فخری‌زاده

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین ویژگی‌های برجسته شهید فخری‌زاده، عشق به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را سرمنزل عبور سرافراز این شهید والامقام و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشورمان از آزمون الهی توصیف نمود و یادآور شد: با اینکه بسیاری از افراد در زمان حیاتش، شهید فخری‌زاده را نمی‌شناختند، خداوند متعال مبتنی بر وعده الهی «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» در آیه ۹۶ سوره مریم؛ نام، یاد و منزلت شهید فخری‌زاده را به بلندای آسمان بالا برد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند و عملشان از روی اخلاص باشد، ذات اقدس الهی آنها را محبوب قلب‌ها می‌سازد؛ شهید فخری‌زاده محبوب قلب‌هاست، چرا که عمل و کار او برای‌خدا و خدایی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور تواضع را برجسته‌ترین ویژگی شهید فخری‌زاده دانست و با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده در مقابل انسان‌های مؤمن و در میان مردم متواضع، فروتن و بسیار خاکی بود، ابراز داشت: به اعتراف مراکز تحقیقاتی دشمن، شهید فخری‌زاده جز ۵۰۰ شخصیت قدرتمند جهان بود که برای کشور تولید اقتدار نمود؛ جلوه‌هایی از آثار این دانشمند بزرگ امت اسلام در نمایشگاه صنعت دفاعی کشورمان نمود یافت و بازدیدکنندگان را به شگفتی واداشت.

اقتدار نیروهای مسلح محصول ایده و فکر دانشمندان ایران

وی اقتدار نیروهای مسلح را محصول ایده، فکر و اندیشه دانشمندان، به‌ویژه دانشمند برجسته کشورمان شهید فخری‌زاده دانست و یادآور شد: دشمن تصور می‌کند که اگر شهید فخری‌زاده و حاج‌قاسم سلیمانی را به شهادت برساند، راه مقاومت بسته خواهد شد؛ آن روزی که شهید فخری‌زاده به شهادت رسید، جوانان و دانشجویان زیادی تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای را برگزیدند تا بااقتدار به آمریکا، اسرائیل و اربابان نظام سلطه بگویند؛ اگر شهیدان فخری‌زاده و حاج‌قاسم نیست، ملت ایران فخری‌زاده‌ها و حاج‌قاسم‌ها زیادی را در مکتب حاج‌قاسم تربیت خواهد نمود؛ و این چنین شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاجان پور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه شهید فخری‌زاده تمام وجودش را وقف اسلام و قرآن نموده بود، تصریح کرد: حاج‌قاسم و شهید فخری‌زاده عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بودند و هر وقت روضه زهرای مرضیه خوانده می‌شد، شانه‌هایش می‌لرزید و باران اشک از چهره ایشان جاری می‌شد؛ شهدا با شنیدن ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» اباعبدالله علیه‌السلام در روضه‌ها، ندای لبیک شأن برای نقش‌آفرینی در این روزگار بلند شد.

منبع: مـهر